Billig webbutik för wobblers (zalt,zam,bomber mm)? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Billig webbutik för wobblers (zalt,zam,bomber mm)?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Billig webbutik för wobblers (zalt,zam,bomber mm)?

Hej!
    Jag tycker det har blivit en dyr hobby det här med fiske.
    En wobbler kostar idag skjortan och lite till vilket gör att man har en ytterst begränsad låda med wobblers.
    För att ta ett exempel kostar ju en Zalt 14cm idag som billigast 109:- och en zam 89:- (har jag för mig).

Finns det någon fiskebutik som säljer dessa prylar för ett betydligt billigare pris än ex. berras, söders sportfiske mfl., eller måste man finna sig i denna prissättning?

Utländska butiker är inga problem, det enda kravet skall vara att de säljer zalt & zam (bomber, nils master, hi-lo) (de innanför parantes är inte måste men ett plus) och är billigare än den prissättning jag stött på.

Finns det eller måste jag helt enkelt finna mig i att det är såhär dyrt?

Ursprungligen postat av oGGo
    För att ta ett exempel kostar ju en Zalt 14cm idag som billigast 109:- och en zam 89:- (har jag för mig).
    Zalt är ett litet svenskt företag som har ganska få återförsäljare deras priser är nog ungefär likadana överallt. Känner inte till Nils Master men är inte det också svenskt?

Kommentera

...sportfiskeboden i Täby reade lite wobblers häromdagen...http://www.sportfiskeboden.com tror att det är den vägen man får gå...
      "Det är ingen idé att skynda sig om man inte vet var man är på väg. Man vet ju ändå inte när man är framme" - Nalle Puh
      "Keep it simple"

//Jan O
      www.fisheco.se
      www.brofiske.net
      www.magazinefisheco.se

Kommentera

Ursprungligen postat av savbrink
        Zalt är ett litet svenskt företag som har ganska få återförsäljare deras priser är nog ungefär likadana överallt. Känner inte till Nils Master men är inte det också svenskt?
        Nilsmaster är väll ett finskt märke?

oGGo: Kolla på www.tradera.com där kan du göra en hel del fynd. Finns mycket nytt som går att få till bra priser.
        http://teammosbricka.blogspot.com/

TeamMosbricka.se

Min Fotosida

Fotobloggen

Kommentera

Ursprungligen postat av trashmasta
          Nilsmaster är väll ett finskt märke?

oGGo: Kolla på www.tradera.com där kan du göra en hel del fynd. Finns mycket nytt som går att få till bra priser.
          Det tror även jag att det är

Och håller med, tradera och andra köp o söljsajter är nog fin enda chans.

www.olssonsfiske.se är nog annars bland det bättre i prisskitet..
          sigpic

Kommentera

Ursprungligen postat av Jan O
            ...sportfiskeboden i Täby reade lite wobblers häromdagen...http://www.sportfiskeboden.com tror att det är den vägen man får gå...
            Ok, tack för länken... skall ringa dom och kolla lite vad som finns kvar.
            Det ser dock ut på deras hemsida som om de har de ordinarie priserna på iaf. zalt.

Ursprungligen postat av savbrink
            Jo Zalt är ju ett svenskt märke och jag förstår att det är just därför prissättningen är som den är. Jag hoppades dock att dom även exporterade men så kanske inte är fallet, tyvärr

Ursprungligen postat av trashmasta
            Tradera eyyyy ! Jag är där varje dag och kollar och fyndar. Utbudet på zalt & zam är däremot oerhört begränsat. Bomber, hi-lo samt nils-master brukar det finnas av, men zaltarna brukar ju budas uppåt en 80:- (14cm) i beg-skick vilket jag absolut inte är villig att betala för ett beg. bete.
            Dessutom blir ju det med frakt like mycket som en ny zalt

Men det är alltså praktiskt taget omöjligt att få tag i en zalt-wobbler för mindre än 109 bagis (om det inte är rea) någonstans eftersom de endast säljs i Svedala?
            Trist!

Kommentera

Ursprungligen postat av Flodebanan
              www.olssonsfiske.se är nog annars bland det bättre i prisskitet..
              Tack för den länken... verkar ha vetiga priser även om hemsidan vad bland det värsta jag sett ur navigeringssynpunkt.
              Skall ringa dom på momangen för att försöka räta ut detta med hur prissättningen ser ut där!

Kommentera

Ursprungligen postat av oGGo
                Ok, tack för länken... skall ringa dom och kolla lite vad som finns kvar.
                Det ser dock ut på deras hemsida som om de har de ordinarie priserna på iaf. zalt.

Jo Zalt är ju ett svenskt märke och jag förstår att det är just därför prissättningen är som den är. Jag hoppades dock att dom även exporterade men så kanske inte är fallet, tyvärr

Tradera eyyyy ! Jag är där varje dag och kollar och fyndar. Utbudet på zalt & zam är däremot oerhört begränsat. Bomber, hi-lo samt nils-master brukar det finnas av, men zaltarna brukar ju budas uppåt en 80:- (14cm) i beg-skick vilket jag absolut inte är villig att betala för ett beg. bete.
                Dessutom blir ju det med frakt like mycket som en ny zalt

Men det är alltså praktiskt taget omöjligt att få tag i en zalt-wobbler för mindre än 109 bagis (om det inte är rea) någonstans eftersom de endast säljs i Svedala?
                Trist!
                Zalt exporterar mycket, har själv köpt Zalt i Polen, Finland och England. Dock känner jag inte till någon utländsk webbutik som säljer Zalt.

Förstår inte riktigt vad ni menar med prissättningen, visst det är ganska dyrt med wobblers men Zalt är ju inte dyrare än någon annan. Köp riktiga tafsar och en bra lina så sumpar man inte så mycket drag, (om det nu är det som kostar).

Alla företag och butiker vill ju ha bra marginal. Och det är oftast (läs: nästan alltid) butiken som höjer upp priset. Om en gäddvobbler kostar 120:- och en likvärdig kan säljas för 90 (de flesta butiker vill lägga på 100% eller mer på priset) så höjer dom ju den biligare och på så sätt tjänar dom mer pengar.

Kommentera

Det jag kan säga är, passa på att handla ordentligt när det är rea på butikerna. T.ex nu i helgen då det är storrea på de flesta berra butikerna.
                  Ska själv åka till outletbutiken i arlanda imorgon eftermiddag och shoppa lite wobblers och andra roliga beten. Är 15% rea imorgon, 20% fredag 25% lördag om jag inte är helt fel ute. =)

Kommentera

Det är också rea på sportfiskeboden i täby iom Värtan Cup

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Stizo, 2003-10-23, 07:14
                    23 svar
                    3 805 visningar
                    1 gilla