Segt abborrfiske just nu. Någon mer som känner av det? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Segt abborrfiske just nu. Någon mer som känner av det?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Segt abborrfiske just nu. Någon mer som känner av det?

Hejsan

Jag har fiskat efter abborre med båt på en rätt liten sjö utanför Stockholm från det att isen släppte. Fisket har varit fint. Abborren har nappat och varit igång, och på det hela har det varit riktigt bra fiske. Tills för tre veckor då det dog ut.
    Jag har uteslutande jiggat och fått de flesta abborrarna hyfsat djupt, 5-8 m. Alla har sett romstinna ut. När det började gå segt så har jag testat drop shot och små wobblers. Varierande djup. Det enda som har gett sporadiskt med abborre är med små wobblers och någon på jigg.

Jag har ekolod, och det verkar som att borren börjar gå in på lite grundare vatten. 3-4 m.
    Grejen är att jag ser abborre på lodet, men de vill helt enkelt inte nappa.

Kan det ha att göra med leken,eller självaste väderleken? Det har ju varit rätt skumt väder. Fiskar jag fel? Någon mer som har samma erfarenheter?

/Henrik
    Senast ändrad av muttanbarko; 2014-05-13, 19:35.

För att väcka liv i tråden upplever även jag hur dåligt abborrefisket är just nu, fått några små rackare på mask som katten skulle äta upp illa kvickt. Varken spinnare eller poppers har gett något än. Kan vara för tidigt än?

Kommentera

Har känts väldigt segt i Ö-vik också, men i förrgår fick jag ett gång på crankbaits.

Kommentera

Håller absolut med. Har varit ute med båt i ca 10 timmar och jiggat på djup mellan 10-1 meter där det normalt är vansinnigt bra abborrfiske, men har på dessa timmar bara fått en endaste abborre. Har provat en mängd olika färger, storlek, släpat/studsat längst botten och kört ytligt men inget hjälper. Återgår till gäddan ett tag för att inte bli galen tror jag
        www.hedblomlures.se

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
        Startad av Stizo, 2003-10-23, 07:14
        23 svar
        3 866 visningar
        1 gilla
        Senaste inlägg Peter B