Ambassadeur Mörrum (problem med dina lager?) - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Ambassadeur Mörrum (problem med dina lager?)

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

ingen ambassadeur, men

i somras inhandlade jag en abu ascent vid jensen&selander i ullared. efter drygt 2 veckor pajade slirbromsen och jag gick till min lokala fiskebutik som ligger i varberg vid centralen, och utan kvitto eller annat skickade han den till abu direkt, rullen fixad efter 5 dar! men jag vet inte det kanske e' trassligare med ambassadeurerna?!

Kommentera

Jag tycker fortfande att man köper en ambassadeur för att dom ska hålla resten av livet.
      Och jag köpte min mörrum för känslan av att ha det ha det bästa av det bästa och f*ck vad besviken jag blev.
      Inte bara på min rulle utan på även på abu,släppa iväg en "halvfärdig" rulle och inte kunna ta sitt ansvar.
      Du är ju inte den enda som har problem med den Cico.

Av ren goodwill så skulle dom ju vara ngt så in i helv hjälpsamma med alla som har problem.

Tycker iof att företaget spårade ur lite vid lanseringen av dom där gula och röda cardinalerna,visst det är ok att ha en lågpris/instegs modell men vafn?
      Är det ngn som har haft en sådan gul,röd cardinal i handen ngn gång?

hmm kom precis på att jag fortfarande köper nya rullar av dom fast besvikelsen över mörrumén,det har ju blivit en Eon 6600 efter den och en Eon 3600 sport står ju på inköpslistan.
      Eon(gamla mod) kan jag verkligen rekommendera för alla som inte har testat den innan,vilken kanon rulle!!!

Kommentera

Scanvrak! att föra "billiga skitrullar" som instegsmodeller har väl alla tillverkare. Hade själv en röd Cardinal under ett par säsonger. Den vart verkligen ingen höjdare men det är inte dagens lågprismodeller heller. Shimano har exempelvis en hel radda med lågprismodeller som är mer eller mindre smäck. Ang. den strulande Mörrumen så bör ABU, eller kanske hellre handlaren fixa ut en ny rulle. Min lokala handlare är helt suverän på att ta hand om kundens problem. Har man nåt som strular så fixar han det. Lite enklare för en redskapshandare att påverka exempelvis ABU, än vad det är för en enskild privatperson. Tror fortfarande att det rör sig om ett måndagsex. Har själv Mörrumrullar i 3, 5 och 6000-storlek och jag är hur nöjd som helst med mina. Har aldrig krånglat trots flitigt användande. De är inte världens mest långkastande men vill man ha det skaffar man sig en Rocket eller EON..

Kommentera

Jo hippo,håller med dig om det mesta Men tycker att det är en viss skillnad ändå gentemot "instegsrullar" och rena skitrullar som jag anser dom röda/gula cardinalerna var-Jämför dom med volvo 340 som aldrig borde bära Volvo emblem.
          (helt annan historia,jag vet).
          Abu har tillverkat instegsmodeller innan utan att pruta på kvalitén.

Var nere hos min lokale redskapmånglare idag och snackade lite skit och han berättade att Abu även hade haft problem med Suveränén.

Att dina mörrum inte har krånglat ngt är ju bara att gratulera!

Att dom krånglar och att det inte rör sig om ngr enstaka måndagsexemplar är ett faktum.
          Vet iof inte hur deras veckor ser ut,kan ju vara att det är fler måndagar i veckan än vad det är på min.

Mvh-

Kommentera

Scanvrak! förstår precis vad du menar med 340´n. Hade själv en Volvo 360 som jag övertog från mina föräldrar...satan vilken skitbil, allt krånglade. För att återgå till ämnet "skitrullar" så har alla tillverkare rullar som kostar från ett par hundralappar o uppåt. Om du läser på FNU´s plank iså har du säkert inte missat en viss person som verkligen spyr galla över Shimanos Aero-rullar, som alla kostar från ca 1000-lappen och uppåt, mao så har vi alla olika erfarenheter av olika rullar. Som jag nämnde tidigare så har jag Mörrumrullar i samtliga storlekar och jag är väldigt nöjd över dem. Kan dock tillägga att ingen är köpt till fullpris utan som demoex eller rullar som gått som andrasortering. Tycker personligen att ABU:s Rocketrullar är de bästa för vanligt gädd och gösfiske. De är enkla att serva och riktigt långkastande. Många rullar som kostar uppåt 2-3000 spänn är inte värt pengarna i sitt fullpris. Som tillverkare lägger man till några extra kullager som inte har nån funktion osv. Har själv Calcuttarullar (vanliga o TE-serien) i ett flertal storlekar där samtliga är toppen rent mekaniskt. Dock så håller de usel kvalitet rent kosmetiskt. Den fina guldfärgen skrapas bort lättare än rimfrost i töväder, vilket är tråkigt för en rulle i den prisklassen. Skall man ha en riktigt bra rulle som håller i alla väder, så tycker jag att ABU:s klassiska serie (Rocket mm) är oslagbar. Man får ju exempelvis två st till priset av en Mörrum eller Calcutta!!!!

Kommentera

Vill bara tillägga att jag inte försvarar ABU:s krånglande Mörrumrullar. Självklart skall de fixas till eller bytas ut!!! Vad jag egnetligen menade är att alla tillverkare har "skitrullar" som inte tål riktigt fiske. En Mörrum för två tusen bör vara en problemfri rulle med riktigt god kvalitét.

Kommentera

Originally posted by Hippo
                Vill bara tillägga att jag inte försvarar ABU:s krånglande Mörrumrullar. Självklart skall de fixas till eller bytas ut!!! Vad jag egnetligen menade är att alla tillverkare har "skitrullar" som inte tål riktigt fiske. En Mörrum för två tusen bör vara en problemfri rulle med riktigt god kvalitét.
                Japp precis!

Har nu fått tillbaka min mörrum för andra gången och felen består

Kommer nu troligtvis byta den + pengar mot en Calcutta 400 TE. Får se om den håller bättre, har tröttnat på mörrumkrånglet. Grymt fin när den funkar men..tjae...den ska ju funka också.

Alternativt byter jag den mot ett Series One 10' och kör gädda med Pro Rocket.

//K
                BJ@

Kommentera

Mr Cico! såg i nya FJ att det lanserats en TE rulle i 300 storlek. Bör väl motsvara ABU´s strolek 5000. Verkar vara en schysst allroundrulle. Kör själv med en 200TE till gös o lättare gäddspinn. Underbar liten sak..dock för dyr i fullpris. Misstänker att 400:n kommer att göra sig utmärkt på gäddpåken.

Kommentera

Calcutta 400

Köpte en mörrum 5600 för ett par årsen sålde den efter ett tag och köpte en calcutta 400 förra sommaren har inte hatt ett litet problem med den den har andvänds flitigt!!! Men enda problemet är att jag tycker att den är lite stor till mitt 9fots technium spö måste nog köpa ett nytt har funderat på ett 10fot sSGs "berkley" det verkar helt ok och nu får man ju det för 1200kr. Skulle vilja ha en calcutta i 5600 "abu size"
                    Deluxe lures thats my work.

Kommentera

Så då har man fått tillbaka den efter att den varit inne 3 ggr. Blev ingen Calcutta. Hoppas det håller nu då.
                      BJ@

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Stizo, 2003-10-23, 07:14
                      23 svar
                      3 812 visningar
                      1 gilla
                      Senaste inlägg Peter B