Ambassadeur Mörrum (problem med dina lager?) - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Ambassadeur Mörrum (problem med dina lager?)

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Ambassadeur Mörrum (problem med dina lager?)

Ett litet tips för Amba Mörrum ägare som fått problem med lagret närmast veven som rostar sönder efter en tur trots exemplarisk skötsel.

Ring till ABU på 0454-880 00 och be att få prata med service avd. och förklara ditt problem för dem. Det gjorde jag och fick en nyutvecklad spole till min Mörrum strlk 6000 som funkar klockrent. Som att veva i smör
    BJ@

gissa om dom har haft problem med mörrum serien!?
    Jag köpte min och var nöjd med att köpt "det bästa av det bästa" till jag varit ute med den tre eller fyra ggr.

Då började den "skorra" som bara den i kasten och kastlängderna blev inte som dom skulle.

Lämnade in rullen till shopen där jag köpt den och fick tillbaka den två veckor senare för att upptäcka att den inte hade blitt ett dugg bättre.
    Efter FJÄRDE gången den hade blitt inlämnad och returnerad så hade dom bytt alla lager och så fick jag den nyutveckade spolen isatt,en helt ny konstruktion var det på den.

Jag provade den direkt och allt fungerade som det skule,MEN hela "nykänslan" var ju som bortblåst!!!!
    Det är ju f*n inte meningen att när man köper deras "top of the line" modell ska bli så J***A besviken?!
    Så den såldes med rätt så ngr hundralappars förlust och en 6600 EON fick ersätta mörrumen.

Ang. EONén så undrar jag om det inte är den absolut bästa ambassadeur jag har(har ett tiotal)!!!!
    I början gillade jag inte alls materialet den är gjord av,ett par fiskedagar i KALLT väder så har jag börjat älska det!
    Och vilka kastlängder!!!!
    Och lågprofil är det på den,vilket jag uppskattar efter att ha använt en 3600 som ju är ngt mindre.
    SÅ EON är min nya kustjägare-helnöjd.

/edit stavar ju som en kratta =)
    Senast ändrad av scanvrak; 2002-10-11, 18:32.

Kommentera

Originally posted by scanvrak
      gissa om dom har haft problem med mörrum serien!?
      Jag köpte min och var nöjd med att köpt "det bästa av det bästa" till jag varit ute med den tre eller fyra ggr.

Då började den "skorra" som bara den i kasten och kastlängderna blev inte som dom skulle.

Lämnade in rullen till shopen där jag köpt den och fick tillbaka den två veckor senare för att upptäcka att den inte hade blitt ett dugg bättre.
      Efter FJÄRDE gången den hade blitt inlämnad och returnerad så hade dom bytt alla lager och så fick jag den nyutveckade spolen isatt,en helt ny konstruktion var det på den.

Jag provade den direkt och allt fungerade som det skule,MEN hela "nykänslan" var ju som bortblåst!!!!
      Det är ju f*n inte meningen att när man köper deras "top of the line" modell ska bli så J***A besviken?!
      Så den såldes med rätt så ngr hundralappars förlust och en 6600 EON fick ersätta mörrumen.

Ang. EONén så undrar jag om det inte är den absolut bästa ambassadeur jag har(har ett tiotal)!!!!
      I början gillade jag inte alls materialet den är gjord av,ett par fiskedagar i KALLT väder så har jag börjat älska det!
      Och vilka kastlängder!!!!
      Och lågprofil är det på den,vilket jag uppskattar efter att ha använt en 3600 som ju är ngt mindre.
      SÅ EON är min nya kustjägare-helnöjd.

/edit stavar ju som en kratta =)
      Fan min mörrum kärvade ihop idag igen. Har gått igenom HELA rullen och torkat och smort upp precis ALLT, ändå går linan ut trögt när man frikopplar. Lagrena är schyssta och linspridarn uppsmord så jag fattar bara inte vad det kan va.

Tur att man köpte en ProRocket till jerkspöt så man inte står utan grejer när sånt händer. Jävligt trist med en rulle som stoppar en säsong

//K
      BJ@

Kommentera

eon

funderar att skaffa en eon till fiske efter gaedda vilken storlek e' bra?

Kommentera

cico,inte ska man behöva hålla på med ngt sånt när man köper en rulle i den prisklassen!!!? (inte en rulle i ngn annan prisklass heller för den delen)Som jag sa innan jag blev ENORMT besviken på den,man går och köper ngt så dyrt och det fungerar inte som det skall.
          Och jag köper iallafall ambassadeur för att dom skall hålla ett tiotal år.
          Nej lämna in rullen på abu,det är ju knappast ditt fel att den inte fungerar.

Rapala: jag har en Eon 6600 som jag fiskar både gädda och havsöring med.
          Den kan jag verkligen rekommendera,den kastar helt underbart!
          Inga probs att kasta lättare drag med 0,40 lina (om man nu skulle vilja det).
          Och jag lovar att du kommer bli helnöjd med den.
          Skönt grepp,lättjusterad betesbroms,jämn slirbroms,äh rullen är kanon!

Jag har en ambassadeur max 1600 till lättare fiske tillsammans med ett sjufots spö som jag funderar på att byta ut till en eon oxå,men jag vet inte om dom har eon på den svenska marknaden i den storleken.
          Det är ju amerikansk "bass" storlek.
          Senast ändrad av scanvrak; 2002-10-12, 18:23.

Kommentera

Originally posted by scanvrak
            cico,inte ska man behöva hålla på med ngt sånt när man köper en rulle i den prisklassen!!!? (inte en rulle i ngn annan prisklass heller för den delen)Som jag sa innan jag blev ENORMT besviken på den,man går och köper ngt så dyrt och det fungerar inte som det skall.
            Och jag köper iallafall ambassadeur för att dom skall hålla ett tiotal år.
            Nej lämna in rullen på abu,det är ju knappast ditt fel att den inte fungerar.
            Jo jag ska göra det. Jävligt trist då jag sett fram emot att kunna varva jerk och vanlig påk

//K
            BJ@

Kommentera

ursäkta att jag postar i en nu "gammal" tråd men kan f*n inte låta bli!
              Jag läste precis i nyaste numret av fiskejournalen ang dom nya mörrum spolarna.
              Det står ngt i stil med att "ägare av dom tidiga mörrum-rullarna nu kan köpa den nya modellen spolar med monterade lager till ett pris av 225kr"

Jag FICK min spole med det nya lagret gratis,efter ett par inlämnanden av rullen där dom bytte ngt annat lager.
              är det inte en sak abu av ren goodwill med tanke på rykte och allt borde fixa GRATIS?
              Med tanke på priset på rullen och att det är ett rent fabrikationsfel(eller teknikfel).

Jag hade iallafall VÄGRAT att betala en spänn.

Hehe,det här upprör mig så mycket så jag skulle kunna fixa ihop en alldeles egen liten "protestlista" fast jag inte har min mörrum kvar =)

Btw,så hade dom med en recension på de nya EON rullarna.
              Verkar ju jäkligt trevliga rullar!

Mvh-
              Senast ändrad av scanvrak; 2002-10-19, 20:45.

Kommentera

Jo jag fick också min gratis. Hade självklart vägrat att betala en spänn för en felkonstruktion på toppmodellen. Sitter och tänker på hur bra allt säkert hade varit med en Calcutta 400 *drömmer*

//K
                BJ@

Kommentera

Originally posted by cico

Fan min mörrum kärvade ihop idag igen. Har gått igenom HELA rullen och torkat och smort upp precis ALLT, ändå går linan ut trögt när man frikopplar. Lagrena är schyssta och linspridarn uppsmord så jag fattar bara inte vad det kan va.

Tur att man köpte en ProRocket till jerkspöt så man inte står utan grejer när sånt händer. Jävligt trist med en rulle som stoppar en säsong

//K
                  Det är ju en ABU vad kan man begära egentligen . Köp en japanare, jag har en calcutta 401 TE, den är klockren!!!
                  C&R

Kommentera

ambassadeurer är ju bäst......

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Stizo, 2003-10-23, 07:14
                    23 svar
                    3 812 visningar