Vilken tid på dygnet lönar det sig att fiska? (Vårfiske) - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Vilken tid på dygnet lönar det sig att fiska? (Vårfiske)

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Vilken tid på dygnet lönar det sig att fiska? (Vårfiske)

Hejsan, är en ivrig jerk-fiskare och skulle vilja veta att vilken tid på dygnet lönar det sig att fiska nu under våren? Är morgonfiske eller dagsfiske mer rekommenderat? När slår gäddan till mest? Lönar det sig att fiska vid vikar med gyttja botten eller?

Tackar för svaren i förväg!

Mycket svårt att säga, men eftermiddagar när vattnet har värmts upp lite mer i de grunda vikarna... är en teori... Vårfiske är nöta nöta och nöta... tänk på att inte fiska för fort och ha långa spinnstopp.

Kommentera

Lägg så mycket tid du har möjlighet till. Det lönar sig alltid i längden att ha betena i vattnet. Rätt va det är sitter man där, med familj, villa & vovve. Kan på sin höjd få till en 3-timmarstur varannan vecka. Då ångrar man att man inte la in ännu fler timmar medans tiden fanns...

Kommentera

Ut och testa bara. Det kan vara så små skillnader nu som gör allt. Haft mitt bästa fiske på våren nu mitt på dagen och mot eftermiddagen. Även i samma fjärd har jag olika delar på vattnet som kan skilja nästa 2 grader vilket inte kan kännas som mycket men gör stor skillnad om det bara är 3-4 grader.

Om det inte är mycket fiske i området där du ska fiska och du bara har lite tid så hade jag bog hellre lagt tiden på eftermiddag fram till solen går ner. Också att inte utesluta variation. Djupt och grunt. Super sakta men även växla i normal fart.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
        Startad av Stizo, 2003-10-23, 07:14
        23 svar
        3 774 visningar
        1 gilla
        Senaste inlägg Peter B
        av Peter B