Hjälp mig med garantin! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Hjälp mig med garantin!

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Hjälp mig med garantin!

Hejsan!

Jag var i Australien i vintras där jag köpte en Låg-profilad ( Datum 23 - 12 - 04 ) rulle vid namn Shimano Callisto 100. Efter kanske 3-4 fiske-turer så skulle jag ställa ifrån mig spöet. När jag kollar på spöet nästa gång har de vält, och rullen funkar inte riktigt, handtaget var snett. Jag skruvar upp den och ser att det har blivit en spricka inne vid spolen ( en liten bit över i plasten) unjefär. SKIT KVALIÉ! Jag har kvar köp-garantin. Jag har för mig att shimano har garanti för alla sina rullar / Spön m.m i 2 år. Hur kan jag få hjälp av garantin? Måste jag skicka den ÄNDA till butiken i Australien? Eller kan fiskebutiken hjälpa mig påvägen? Typ att dom har nått ställe som dom skickar trasiga Shimano grejjer till ??

Mvh Gurra
    bf

Nu vill jag inte vara taskig, men du måste skicka tillbaks den där du köpte den om du vill försöka. Dessutom gäller garanti mot fabrikationsfel. D.v.s att rullen pajjar vid normal användning.
    Om du tappar den i golvet så den blir sned och pajjar gäller normalt inga garantier eftersom du varit ovarsam och skapat åverkan på rullen själv. (Det betraktas så om du ställer den så den kan välta o slå i backen)

För tiotalet år sedan kom en kille till ABU´s rulldoktor inne hos Berras Söder. Jag stod bakom killen. Han krävde ett nytt stativ på rullen eftersom den blivit skrapad o skev efter att han tappat den ner för ett berg. Inte en chans eftersom det var åverkan och inte ett fabrikationsfel.

Köper du en grej i t.ex ett spö i USA, så medföljer ett papper där det står vad garantier inte gäller för. Bl.a om man lyfter spöt i toppen och försöker lyfta det till sig hållandes spöt rakt ut i luften och spöt går av. O.s.v.

Ska man få en ny bil om man kör in den i en bergvägg? Ska man få en ny CD skiva om man tappar den i golvet så den blir repig o oanvändbar? Ska man få en ny tröja om man tvättar den enligt fel metod?

Så kontakta säljstället och fråga vad dom tycker. Normark Service lär knappast ta sig an rullen utan att du får pröjsa reparation om det ens finns möjlighet till det.. Surt men sant..

Kommentera

Håller fullständigt med PA. De som granskar alla garanti ärenden ser garanterat skillnad på yttre åverkan och fabrikationsfel. Tyvärr får du se detta som läropengar och lära dig att man inte ställer sina älsklingar/dyrgripar hur som helst.
      Allt eller inget är min filosofi!

Kommentera

Om inte annat en lärpenning att fortsättningsvis inte köpa multirullar gjutna i "grafit" (=plast).

Kommentera

Ursprungligen postat av Husbehovsfiskaren
          Om inte annat en lärpenning att fortsättningsvis inte köpa multirullar gjutna i "grafit" (=plast).

Har frågat både berras,lundgrens o abfiskarnas. Alla ger samma svar: Du får inte ut garantin för att du tappa den. Ifall den hade vart fabriksfel hade jag vart tvungen o skicka den till Australien igen. Ifall jag vill ha nya delar blir de delar från Japan . Det blir nog billigare o köpa en ny.
          Tycker bara att de är skit att en rulle går sönder när spöet trillar Dålig kvalite... Skillnad på Abus grejjer KVALITÉ SWEDEN POWWAH
          bf

Kommentera

Ehh? Du har tidigare skrivit att farsan din körde över rullen. Och nu påstår du att den slog i marken?

Kommentera

Ursprungligen postat av Banjo
              Ehh? Du har tidigare skrivit att farsan din körde över rullen. Och nu påstår du att den slog i marken?
              Joo jag vet, men de var min förra ^^ fick pappas och nu gick den sönder..
              bf

Kommentera

Men den hade exakt likadana skador? Skumt!

Kommentera

Ursprungligen postat av Banjo
                  Men den hade exakt likadana skador? Skumt!
                  Onekligen!

Kommentera

Tror, bara tror, att någon försöker fiffla lite här...

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Stizo, 2003-10-23, 07:14
                    23 svar
                    3 786 visningar
                    1 gilla
                    Senaste inlägg Peter B
                    av Peter B