Drennan Seven strand ? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Drennan Seven strand ?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Drennan Seven strand ?

Hejsan !

Jag har kört me Pro-leader till jiggfisket men märkt att den ibland går av, och att bara få 3 meter för 79 spänn känns lite dyrt.. Var för några dagar sen inne i en fiskebutik och såg Drennan seven strand, 20 meter för 119kr om jag minns rätt. Hur pass mjuk är den? Funkar den till jiggfiske? I så fall vilken styrka ? Jag såg att man kunna använda "crips" (tror jag de hette) eller tvinna den. Vilket är bäst ? har hört en del om Surflon micro supreme, men man måste tydligen köpa den via internet och det känner jag inte för. Ska jag köpa seven strand eller fortsätta med pro leader ?

// mvh bigfisher
    bf

Ursprungligen postat av Bigfisher
    Hejsan !

Jag har kört me Pro-leader till jiggfisket men märkt att den ibland går av, och att bara få 3 meter för 79 spänn känns lite dyrt.. Var för några dagar sen inne i en fiskebutik och såg Drennan seven strand, 20 meter för 119kr om jag minns rätt. Hur pass mjuk är den? Funkar den till jiggfiske? I så fall vilken styrka ? Jag såg att man kunna använda "crips" (tror jag de hette) eller tvinna den. Vilket är bäst ? har hört en del om Surflon micro supreme, men man måste tydligen köpa den via internet och det känner jag inte för. Ska jag köpa seven strand eller fortsätta med pro leader ?

// mvh bigfisher

proleader går ju inte att använda till jiggfisket ju! du syftar på crimps och det tycker jag är det lättaste sättet om du ska tillverka egna tafsar men du behöver beteslås och lekande och du behöver en avbitare och sen en annan tång så du kan klämma fast crimpsen med. jag har testat seven strand till jigg fiske för länge sen funka inge bra tycker den var för mjuk men jag är ingen spinnfiskare men däremot när jag metar gädda så använder jag sevens strand det är en bra och prisvärd vajjer!

Kommentera

För mjuk ? :P TIll Jiggfiske ska man ha så mjuk tafs som möjligt.. Beteslås + lekende har jag stenkoll på, de jag behöver veta är om tafsen duger till jiggfiske
      bf

Kommentera

Ingen som vet något om seven strand ?
        bf

Kommentera

Ingen som vet något om seven strand ?
          bf

Kommentera

jo jag sa ju att den inte skulle funka någe bra. det är klart att man kan använda proleader som tafs därför jag hade en smiley efter jag gillar inte proleader den går av och nöts sönder alldeles för lätt! jag skulle testat drennans soft strand om du vill ha en mjuk och smidig wire =)

Kommentera

Ursprungligen postat av etuna_alex
              jo jag sa ju att den inte skulle funka någe bra. det är klart att man kan använda proleader som tafs därför jag hade en smiley efter jag gillar inte proleader den går av och nöts sönder alldeles för lätt! jag skulle testat drennans soft strand om du vill ha en mjuk och smidig wire =)

okej så seven strand är alltså ganska styv och skulle påvärka gången? Den ser ju ganska tunn o smidig ut.. Vart kan man hitta Drannans soft strand då? Den fanns inte i butiken.
              bf

Kommentera

Ursprungligen postat av Bigfisher
                okej så seven strand är alltså ganska styv och skulle påvärka gången? Den ser ju ganska tunn o smidig ut.. Vart kan man hitta Drannans soft strand då? Den fanns inte i butiken.
                den är relativt styv eller inte styv men den skulle inte vara tillräckligt smidig bara hehe ,beror ju också på vilken brottstyrka du ska ha på den tror att den skulle kinka väldigt mycke vid jiggfiske! jag köper soft strand från popuptackle.com

Kommentera

SFC på kungsholmen har kevlartafsar för jiggfiske, kanske något att kolla in?

Kommentera

Drennan seven strand är enligt mitt tycke helt oduglig. Det finns ingen wire som är så kinkbenägen. Undvik seven strand och satsa hellre dina surt förvärvade slantar på drennan soft strand eller varför inte tyger leader.
                    Senast ändrad av mighty mattis; 2005-08-21, 19:45.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Stizo, 2003-10-23, 07:14
                    23 svar
                    3 777 visningar
                    1 gilla
                    Senaste inlägg Peter B
                    av Peter B