Billiga jiggar för gädda. - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Billiga jiggar för gädda.

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av Exxet Visa inlägg
    1. No problem, det är ju upp ill var och en vad man vill betala för. En flaska Mend-it gick åt till 2 märken av jiggar i höstas

2. Jo så är det, kör mycket slow trolling med kajaken i 2-4 gradigt vatten bla. och tro mig jag har action plastic, relax, orka, Illex dexter, o.s.a, mcrubber. Pigg King, Brubber, Fox rage, savagear, shadzilla, Berkley, Storm RIP, Darts, Jackson the shad, shadxpert,och ett antal no name jiggar, Och alla har olika gång. Dom som fiskar i den låga farten har den gemensamma nämnaren att vara sårbara. Orka är ju en bra å billig shad, men den ger upp rörelsen nån tiondelarna av en knopen över. Vid 1,7 knop funkar allt sedan när farten sänks bit för bit slutar en efter en att fiska. Kvar blir vissa märken. Long time experience my dear friend Kanonkula

5. tack för tippset, ska verkligen prova detta på några the shad tex. som inte rör en fena förän vid 1,5 knop. Men blir inte jiggen kall å hård igen så snart du doppar den i 3 gradigt vatten ? ? ?

Frågan bra å billig jigg är lite felställd fråga, till vad och i vilken situation borde vara rätt fråga. Håller med om att vissa jiggar går åt som knullgummin en lördag i Riga men ger dom det man är ute efter så är det förlåtet. Men om det är värt det ? ? är ju ett personligt beslut.
    Anders har hunnit prova dina nykokta jiggar?
    Tomas

Kommentera

Ursprungligen postat av Kattsta Visa inlägg
      Anders har hunnit prova dina nykokta jiggar?
      Tomas
      Faktiskt va ju ut idag med några nykokta stelpinnar, och jag trodde starkt på detta. Bla. en Jackson the shad som bara ville vifta på rumpan om det gick 1,9 knop. Efter ett antal minuter i kokande vatten hängde bakdelen som segt slem, mjuk å fin, satan va den kommer vifta tänkte jag.

Men fan va jag bedrog mig, fanskapen gick som en pinne genom vattnet. Men lurade upp ett 20 tal fiskar mellan 5 å 9 kg på några andra lite mer ömtåliga jiggar som viftade förföriskt på rumpan redan vid 0,6 knop.
      Det finns två ting som är oändliga - universum och människans dumhet, Men när det gäller universum är jag inte helt säker. [Albert Einstein]

Att klaga är som att sitta i en gungstol – du har något att göra men du kommer ingenstans. [Dalai Lama]

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
      Startad av Stizo, 2003-10-23, 07:14
      23 svar
      3 806 visningar
      1 gilla
      Senaste inlägg Peter B
      av Peter B