Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Billiga jiggar för gädda.
Collapse
X
-
Ursprungligen postat av Cannonball Visa inläggDet finns lika bra jiggar för samma pris som dessutom håller.
Tomas
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Cannonball Visa inläggDet finns lika bra jiggar för samma pris som dessutom håller.
huvudsaken för mig är att dom fiskar bra, andra jiggar rör sig inte lika bra som söderjiggen i låga farter!
Kommentera
-
för min del blir det mest relax 6". Mest bang for the buck känns det som. Jag håller med att söderjiggen fiskar bra men de går sönder för snabbt ;( på mässan blir det nog några mcrubber v2 2x för 69kr e helt ok i pris iaf. Westin MonsterTeez 2x för 69 kr har jag kört ett par också.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Cannonball Visa inläggHar inte sagt att de fiskar dåligt, men det finns andra som fiskar lika bra.
Tycker ni att de rör sig dåligt är det bara att koka bakdelen på jiggen.
Låter som att ni är sponsrade...
Skit är skit oavsett vems röv det kommer ifrån.
Är knappast sponsrad för den delen heller, Önskar att jag var dock då priset är rätt saftigt
Låter på dig som att du haft dålig erfarenhet med söderjiggen och måste då klaga på den när du själv inte haft bra fiske.. det gäller inte alla andra bara för det hänt dig? Alla har olika åsikter som med allt annat här i livet.
Tycker bara att det är en grym jigg enligt min egen erfarenhet, det var allt jag ville säga eftersom du klagar rätt mycket.. sett dig klaga i massa trådar, men det behöver jag inte ta upp.
skit är skit oavsett vems röv det kommer ifrån? menar du att jag snackar skit eller vad är grejjen? :P
Äh jag skiter i den här tråden, känns som den kommer spåra ur snartSenast ändrad av JiggSimon; 2014-03-19, 19:45.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Nuzebel Visa inläggför min del blir det mest relax 6". Mest bang for the buck känns det som. Jag håller med att söderjiggen fiskar bra men de går sönder för snabbt ;( på mässan blir det nog några mcrubber v2 2x för 69kr e helt ok i pris iaf. Westin MonsterTeez 2x för 69 kr har jag kört ett par också.
på söders kostar x2 119:- för dom små och stora big mcrubber x2 129:- :P
eller menar du att en kostar 69:- ? fick det först till att två st kosta 69kr.
Kommentera
-
Ska man har mest bang for the buck så är relaxjiggarna riktigt bra både 6 och 9". Ett gott råd är också kolla begagnat och tradera. Gummi har oftast sämre andrahandsvärde även om det är nytt.
Att rakt av säga att ett gummi är bättre än ett annat blir bara konstigt. Beror väldigt mycket på vad man vill uppnå också. Själv så väljer jag olika modeller för att komplettera varandra på egenskaper som tex en shadjigg ihop med nåt mer avlångt och vaggande som bigmcrubber men även annorlunda form som alien eel eller bulldawg etc.
Vad man tycker nåt är värt kan man diskutera i all evighet. Är en Anytec båt värd sitt pris eller en äldre plastbåt likvärd? Är en äldre Amba bättre än en Daiwa Ryoga? Själv lägger jag mer pengar på beten än på att pimpa eller lyxa till rullar. Kan den kasta och bromsa så är jag rätt nöjd. Är mer petig på hur beten beter sig samtidigt som jag inte har nåt emot nån som väljer tvärtom.
Ämnet är extra aktuellt då jag sitter och förbereder för helgens fiske och det är nästan bara gummi. Inte en sort utan väldigt blandat med både billiga relaxjiggar och handgjutna beten.
Det som är väldigt skoj är att vi fått väldigt mycket bra betestillverkare i Sverige som nästan skämmer bort oss med variation på modeller och färger.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av JiggSimon Visa inläggDu har inte sagt det men du klagar ganska mycket
Är knappast sponsrad för den delen heller, Önskar att jag var dock då priset är rätt saftigt
1. Låter på dig som att du haft dålig erfarenhet med söderjiggen och måste då klaga på den när du själv inte haft bra fiske.. det gäller inte alla andra bara för det hänt dig?
2. Tycker bara att det är en grym jigg enligt min egen erfarenhet, det var allt jag ville säga eftersom du klagar rätt mycket..
3. sett dig klaga i massa trådar, men det behöver jag inte ta upp.
4. skit är skit oavsett vems röv det kommer ifrån? menar du att jag snackar skit eller vad är grejjen? :P
Äh jag skiter i den här tråden, känns som den kommer spåra ur snart
2. Som konsument har jag väl rätt att klaga på produkter som jag anser inte håller måttet?
3. Jag har sett dig bannas flera gånger, men det behöver inte jag heller ta upp. Angående mina klagomål, se svar 2
4. Bra att du frågar om du inte förstår, jag menar att jag tycker denna omtalade jigg är skit även om den kommer från ett respekterat företag.
Kommentera
Foton
Collapse
-
Svar till Den stora tråden om finesse abborreav Robbe511In other news, abborrarna har börjat vakna hos mig verkar det som. 4 st men inga monster, plus ett gäng...3 Foton
-
Kanal: Spinnfiske - Allmänt
2024-04-26, 15:38 -
-
av gaddivarHej!
har tidigare lämnat abborren ifred fram till juni då det för mig brukar bli enklare att hitta...3 Foton-
2024-03-02, 17:47 -
-
Svar till "Kinaskit" - Diskussionstrådav Cosmoz 08Recycler line spooler gjorde det roligare och enklare att spola på lina. Har beställt en adapter för...7 Foton
-
2024-01-27, 13:04 -
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av Stizo, 2003-10-23, 07:14
|
23 svar
3 806 visningar
1 gilla