Broman? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Broman?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Broman?

Nån som har provat broman wobbler? är det nått att ha?hur djupt går de?

wobb.

Ursprungligen postat av Daniel B
    Nån som har provat broman wobbler? är det nått att ha?hur djupt går de?
    har trollat gös o aborre med jaxon wobblerna med god framgång kan rekomendera dom varmt.kenta
    callaway

Kommentera

Vilken broman-wobbler?

Jag tycker att Broman som märke har vattnats ut rejält på senare tid. I början hade de riktigt fina spön i sortimentet, men nu (nya ägare, tror jag) verkar de bara ha en massa Jaxon-skit som man lika gärna kan köpa på OK, Buttericks och Jula.

EDIT:
      Lite förhastat kanske då jag inte har tittat närmare på hela sortimentet. Det är mest en känsla jag får att det nästan bara är ett lågt pris som räknas

Däremot kan jag varmt rekommendera skeddraget Sickan. Otroligt fina drag handgjorda i Haninge (om jag inte är helt ute och cyklar). 39 kronor är ett kap, borde kosta det dubbla!
      Senast ändrad av Husbehovsfiskaren; 2005-08-10, 20:42.

Kommentera

Jag kör bla deras bolbe,ratatosk,fishitblue, mfl. kolla mitt galleri. De funkar helt kanon.
        Fish On!

Kommentera

Någon som har testat deras poppers? Aldrig testat poppers men jag har chans att köpa ett par ganska billigt och vill testa detta fiske nästa sommar

Kommentera

Ursprungligen postat av CalleX
            Någon som har testat deras poppers? Aldrig testat poppers men jag har chans att köpa ett par ganska billigt och vill testa detta fiske nästa sommar
            jag har testat deras poppers...de funkar men har dock inga andra poppers å jämföra med....har dock givit fisk så helt kassa är de väl inte....

mvh/Jon
            - Öland, Kalmarsidan och Smålands insjöar -

Kommentera

Skräp!

Jag köpte en Broman Spindoctor på sportfiskemässan. Den kostade inte mycket (tre wobblers för 100 kr fick man). Jag provade ifall den fungerade och det gjorde den. Efter det ersatte jag de slöa krokarna med owners och bytte de minimala fjäderringarna. Efter andra turen märkte jag sprickor i wobblern! (jag kan tillägga att jag vårdar alla mina drag väldigt bra) Denna wobbler tycks vara tillverkad i obehandlat trä! Min bor provade också en spindoctor men kom tillbaka med en skedlös sådan. Även min vän Lojne provade en airplane-wobbler. Denna höll, men proppellrarna gick till och från, och gången på draget var knappast någonting som verkade vara av det effektivare slaget...
              Det är billiga drag, men det avspeglar sig i kvalitén.

Kommentera

Broman

Jag fiskar ganska mycket med Broman wobblerna... eller om ja ska vara helt ärlig nästan uteslutande med broman efter gädda.
                Billiga wobbler, bra kvalite och med utmärkt fiske.. fått runt 40 gäddor på min broman wobbler på 4 dagar funkar fortfarande prima... men som sagt ofta första intrycket som sätter prägel på om hur man tycker om saker och ting...
                På Judas wobblern är det en riktigt bra gång rekommenderar den starkt ifall det är gädda eller gös du söker.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                Startad av Stizo, 2003-10-23, 07:14
                23 svar
                3 818 visningar
                1 gilla
                Senaste inlägg Peter B
                av Peter B