Botten växter - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Botten växter

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Botten växter

Tjena

Jag har nu försökt fiska i en sjö nära där jag bor sjön heter Flaten. Jag hört att det finns fina abborrar i sjön och jag har sätt en del stora när de jagar löja om kvällarna när jag varit runt sjön o prövat lyckan dock utan några större fångster.

Söker lite tipps vad jag kan hitta på för att förbättra mina chanser till att dra att par borrar.

Jag har fiskat med div spinnare i div storlekar, testat lite med voblers 5-7cm div färger och även lite på ett par skeddrag och lite jigg.. men som sagt de hugger inte så gärna ett annat problem är att det är så in i skogen mycket växter som går enda från botten till ytan (ibland så ligger de flera meter på ytan och förstör för mig) så vad har ni för tipps? eller ska jag lägga ner att fiska i denna sjö o vänta till vintern kommer o ta dem på isfisket istället?
    Det krävs ett helt nytt sätt att tänka för att lösa de problem vi skapat med det gamla sättet att tänka.

försök med en popper eller en superspook som går uppe på ytan. kasta mitt bland den jagande fisken å jag kan nästan garantera att du får fisk då, brukar bli våldsamma hugg då eftersom de är så uppe i jakten....

Kommentera

Problem e till för att lösas så kämpa på.

Mete med löja kanske kan vara något att testa.
      Tight lines.
      /Andreas

Kommentera

poppers

Tja!

Jo jag har ett par poppers.. en 5cm en 7cm o en ennu större.. dock vet jag inte hur man fiskar med dem? är det bara o veva in eller ska man rycka o ha sig?

Ang mete med löja så tror jag också att det kan vara kanon.. dock måste nog skaffa mig ett löjnät alt kastnät för att fånga in nårra..

gärna tipps ang poppers teknik
        Det krävs ett helt nytt sätt att tänka för att lösa de problem vi skapat med det gamla sättet att tänka.

Kommentera

?

Växer botten eller vad menar du?
          ute efter de stora..

Kommentera

Ursprungligen postat av newbee
            Tja!

Jo jag har ett par poppers.. en 5cm en 7cm o en ennu större.. dock vet jag inte hur man fiskar med dem? är det bara o veva in eller ska man rycka o ha sig?

Ang mete med löja så tror jag också att det kan vara kanon.. dock måste nog skaffa mig ett löjnät alt kastnät för att fånga in nårra..

gärna tipps ang poppers teknik
            jo du ska rycka medans du vevar...de ska stänka vatten från poppern å då tror aborren att de är en skadad fisk...

Kommentera

Ursprungligen postat av prettyinfected
              Hmm Dyslektiker tror jag det stavas. kanske ska lägga in det i min profil så jag slipper sånna här meningslösa svar?

Kommentera

Ursprungligen postat av prettyinfected
                Vart fick du växer ifrån? Rubriken lyder ju "Botten växter". Kanske skulle lära dig läsa innan du leker smart arse.
                Chicka Chicka Fresh!!!

Kommentera

Elanen

Naten i Flaten växer mer eller mindre upp till ytan. Går inte ens med poppers där. Har själv testat så det är kört. Båt är det enda botmedlet i den annars skojiga sjön. Fast då är det väldigt lite yta som kan fiskas. En tredjedel av sjön är beväxt med nate.

Kommentera

Rackarn kanske tidig vår innan naten växer till sig som gäller då rå?

Men men ska få tag i ett löjnät o testa o meta och redan i morn ska jag ner o testa med poppers, jag har hittat ett par ställen där det går o stå o kasta med spinnare där borde det även funka med poppers..

får återkomma med resultat.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Stizo, 2003-10-23, 07:14
                    23 svar
                    3 881 visningar
                    1 gilla
                    Senaste inlägg Peter B
                    av Peter B