mörtblänket! gösdödare!
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Light Jerk Rapport
Collapse
X
-
achilles
Brokeback Fishing Team
http://gaydogpikehonkeys.spaces.live.com/photos/
--------------------------------------------------
\m/
-
ALQ drog ett par gösar på mörtblänk...thats it
Det kommer upp mer å mer gös på jerk, men det är völdigt ovanligt att gösen bryter vattenytan och tar beten!Egenföretagare: www.aktiviteterstockholm.se och www.tonox.se
Och såklart på; Sveriges snabbast växande sportfiskesajt www.fisheco.se
Ni når mig på mejl andreas@aktiviteterstockholm.se
Kommentera
-
Ursprungligen postat av BogpappaJag fiskar i Östersjön - Stockholm.
Inte alltför säker på att den var silverfärgad. Har dock fått en liten gös på på en liten Salmo Slider vilket måste betecknas som ovanligt?
Satan, nu har jag kastat bort mitt fina Illex Bonnie 128!!! 189 kr rakt upp i ett träd.
Sportfiske är ibland en kostsam historia..._______________________________________
De morgenstond heeft goud in de mond
Kommentera
-
P A
Ursprungligen postat av Push-UpALQ drog ett par gösar på mörtblänk...thats it
Det kommer upp mer å mer gös på jerk, men det är völdigt ovanligt att gösen bryter vattenytan och tar beten!
Jag flyttade mig vid ett tillfälle, och polarn drog ett kast för att retas parallellt med strandlinjen åt mitt håll och sa nått i stil med "Här skaru få se..hehe"..
När betet landat och han började jerka hem det (en hembyggd lite ful spookmodell) , kom en gös underifrån och klippte betet..Detta skedde mitt framför mina ögon och jag kunde se hur den gjorde.
För att komma åt, voltade gösen helt enkelt och tog betet med magen upp.
Detta gjorde dock att betet fastnade utanpå underkäken och fisken blev alltså felkrokad.
De ytjagande gösar jag sett genom åren, går sällan eller aldrig helt upp, utan ofta ser man bara ryggfenan komma plöjande.
Gösen är en rätt klumpig fisk när den jagar, och som P-U säger..Att den ska lyckas ta ett rent ytgående bete, är rätt ovanligt..Så det får nog betraktas som en undantagsgrej..
Kommentera
-
PA, vad ahr du för småjerkar som sjunker rätt snabbt?
Har haft bra utdelning på beten upp till lilla BJ, men saknar sånt som sjunker och kan fiskas effektivt 2-3 meter ner.....inte alla gånger fisken vill bryta ytan eller stiga!Egenföretagare: www.aktiviteterstockholm.se och www.tonox.se
Och såklart på; Sveriges snabbast växande sportfiskesajt www.fisheco.se
Ni når mig på mejl andreas@aktiviteterstockholm.se
Kommentera
-
PU: Jag har kört med ace tweaky ett tag och den gillas skarpt av både abborrar och gäddor. Det är lite som att jerka en vicke, med korta jerk så sticker den både åt sidorna och upp och ner. Jerkar man långsamt går den nog att få ner på tre meter men annars ligger den nog mellan 2-0 m.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av BogpappaJag fiskar i Östersjön - Stockholm.
Inte alltför säker på att den var silverfärgad. Har dock fått en liten gös på på en liten Salmo Slider vilket måste betecknas som ovanligt?
Tusan nu har jag kastat bort mitt fina Illex Bonnie 128!!! 189 kr rakt upp i ett träd.
Sportfiske är ibland en kostsam historia...
att låta grejerna hänga kvar i träden så där=) eller muta
en unge att klättra, dom brukar gilla det ju
Kommentera
-
P A
Ursprungligen postat av Push-UpPA, vad ahr du för småjerkar som sjunker rätt snabbt?
Har haft bra utdelning på beten upp till lilla BJ, men saknar sånt som sjunker och kan fiskas effektivt 2-3 meter ner.....inte alla gånger fisken vill bryta ytan eller stiga!
Håll ut..Om ett tag kommer nya Fat Flipper Midget som är något av det jävligaste jag testat. Ser ut som en mini Sweet Shad..9 cm..25 gram..Sjunkande. Flashar grymt..Och tokigt lättfiskad...Frågan är bara om den hinner fram innan minisäsongen är slut. Har tyvärr inga prover kvar mer än mina privata..
Annars får du hacka med Tweaky så länge..
Kommentera
Foton
Collapse
-
Svar till Håller Ambassadeur 2500c för jerk <100g?av SwangstaGammal tråd men jag har gjort något liknande (tror jag) i försöket att göra om min 2500C till en havsöringsrulle....5 Foton
-
Kanal: Spinnfiske - Allmänt
2025-03-23, 16:06 -
-
Svar till Den stora tråden om finesse abborreav Robbe511In other news, abborrarna har börjat vakna hos mig verkar det som. 4 st men inga monster, plus ett gäng...3 Foton
-
Kanal: Spinnfiske - Allmänt
2024-04-26, 15:38 -
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av Stizo, 2003-10-23, 07:14
|
23 svar
3 983 visningar
1 gilla