Light Jerk Rapport - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Light Jerk Rapport

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Light Jerk Rapport

Prylgalen som man är införskaffades förra veckan ett Light Jerk Spö samt några baits till detta. I går hade jag min första lyckade fiskesession och det var jäkligt coolt.

Eftersom jag tydligen är känslig för marknadsföring och artiklar i fisketidningar köpte jag ett Illex Bonnie 128(18 gr) á 189 kr. Det är ett jerkbait som går väldigt ytligt gjort i nåt material som ska hålla väldigt bra (www.illex.fr). Sagt och gjort, gav mig ut i viken och började kasta in mot kanterna runt vegetation och sånt. Betet har riktigt bra walk the dog gång och efter att jag nött ett tag flyger det upp en gädda ur vattnet! Otroligt coolt! Gäddan var väl runt 2 kilo kanske men med ett light spö känner man fisken så mycket mer.

Efter en stund flyttar jag mig längre i i viken och fortsätter på samma sätt. Den här gången får jag 2 attacker på samma ställe, denna gång ser fisken lite för silverfärgad ut för att vara en gädda. Dock missar den båda gångerna... Men fränt att se, den slog faktiskt en volt i luften.

Nåväl, jag kan rekommendera det här med lite mer light grejor riktigt kul faktiskt. Även om Illex betet Bonnie trots den påstådda höga kvalitén fick bitmärken i sig måste jag säga att betet verkar fungera bra.

Mvh
    Ulf

light jerk med ytbeten is the shit.... är totalt fast i det nu efter söndagens fisketur med jagande borrar som var som galna i spooken. fick även känna på att drilla mås då farsan krokade en i foten, förvänansvärt lätt att fighta den måste jag säga...

Kommentera

Hej El Kebabo
      Ja det är ju en lätt bisarr fångst.
      Mvh
      Ulf

Kommentera

Skojj, hur jävla skojj som helst
        Hade en kass kväll igår med endast ett par borrar upp till 3-4hg. Några slemraketer som for upp i luften och en arg gädda på några kilo som inom 2meter missade betet 3ggr....säger då det, gäddor ser fan helkass
        Nya tag ikväll, men för att få riktig fart på fisken krävs lite väderomsläg.
        Spook on...
        Egenföretagare: www.aktiviteterstockholm.se och www.tonox.se
        Och såklart på; Sveriges snabbast växande sportfiskesajt www.fisheco.se
        Ni når mig på mejl andreas@aktiviteterstockholm.se

Kommentera

Jag & tobisen hade de första huggen på ytbete igår helt galna hugg Tobisens spook fick ta första smällen av en gurka runt 3kg som bokstavligen hoppade upp ur vattnet när den högg men fatsnade inte, sen var det min tur med denna gång hoppade den inte utan gjorde ett riktigt plask men missade min jackpot och samma procedur hände ett par kast senare men även denna gång missade den betet Sen hade den väl tröttnat eller nått för något mer hugg där blev det inte men riktigt häfftiga hugg så mer ytbetesfiske lär det bli!!
          Abborre 1230g, Bergsimpa, Björkna, Bleka 2.5kg, Braxen 2.3kg, Gråsej 5.0kg, Gädda 12.0kg, Gös 2.95kg, Havskatt, Havsöring 3.0kg, Hälleflundra 73cm, Id 1.65kg, insjööring 1.5kg, Knaggrocka 5.9kg, Knot, Kolmule, Krabba, Kräfta, Kungsfisk 1.0kg, Lake 820g, Lubb, Löja, Mört, Nors, Regnbåge 3.8kg, Ruda 1.5kg, Sandskädda, Sarv 9hg, Sill, Snorgärs, Spigg, Stäm, Sutare 2.48kg, Torsk 8.0kg, Vimma, Ål 1.65kg.

Kommentera

ja det var fan inte töligt! tog iaf bara en borre första turen med spooken men det gav mersmak. andra turen såg jag lite småfisk som vart jagade. drog ett kast å nästan direkt satt det en lite finare. mycket måsar där jag fiskar så två gånger har jag fått finta deras utfall med att rycka undan spooken när måsen nått vattnet.
            http://teammosbricka.blogspot.com/

TeamMosbricka.se

Min Fotosida

Fotobloggen

Kommentera

Hej På Er

Tror ni att den silverfärgade fisken kan ha varit en gös?

Mvh
              Ulf

Kommentera

KNappast troligt en gös, hur säker är du på att den var silverfärgad?
                Aspar älskar ytbeten annars....vet inte var du fiskar dock!
                Egenföretagare: www.aktiviteterstockholm.se och www.tonox.se
                Och såklart på; Sveriges snabbast växande sportfiskesajt www.fisheco.se
                Ni når mig på mejl andreas@aktiviteterstockholm.se

Kommentera

De Aspene jeg har tatt på ytbete lager ofta samme smatte-lyd som abborn når dem tar/prøver å ta.

Har ikke kommet i gang med abborn enda For mycket å gjøre på jobb...

Michael
                  'dawg, mans best friend!

Kommentera

Jag fiskar i Östersjön - Stockholm.
                    Inte alltför säker på att den var silverfärgad. Har dock fått en liten gös på på en liten Salmo Slider vilket måste betecknas som ovanligt?
                    Tusan nu har jag kastat bort mitt fina Illex Bonnie 128!!! 189 kr rakt upp i ett träd.
                    Sportfiske är ibland en kostsam historia...
                    Senast ändrad av Bogpappa; 2005-07-07, 11:39.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Stizo, 2003-10-23, 07:14
                    23 svar
                    3 869 visningar
                    1 gilla
                    Senaste inlägg Peter B
                    av Peter B