Tips på wobblers till spinnfiske efter gös? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Tips på wobblers till spinnfiske efter gös?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Cordell's wally diver borde fungera bra till ändamålet. Finns dessutom i otroligt läckra färger .
    Allt eller inget är min filosofi!

Kommentera

Min "bästa" göswobbler är Rapala Rattlin' Rap i färgen FT.

Kommentera

Jag kör mest färgkombinationer i gult men det varierar med vattnet. Spinnfiskar en del med vobblers i Dalälven och brukar kunna få en & annan även om metet & trollingen ger mest fisk.
        I skärgården brukar man kunna nypa en & annan vårgös på mellan-Zalt (sjunk).
        De beten som funkar att kasta är t ex Rapala Down Deep, Risto Rap, Mann´s Stretch + 15 & + 20, Bomber 24A & 25A. (kör mest Stretch & Bomber)
        Stretch har även gjort +20 & +25 som tjockisar. En klar dröm att fiska med i djupbranter (även på höstgäddan.)
        Som trollingpinnar på djupare vatten kör jag Deep Red Fin, Rebel Deep Jointed, Stretch+, Bomber 25A, Power Dive Minnow & Cisko Kid.(Mälaren/Skärgården/Dalälven)
        Ska nu börja testa Cordell´s Grappler Shad och en knubbis från Bass Pro, såg läckra ut i annonsen och säkert kastvänliga.
        Går även utmärkt att blya ner grundgående pinnar med "laxöglan" ( gummisnodd vikt över linan + bly) eller t ex Kuusamo´s paravaner i olika storlekar.
        Glöm för all del inte metet med levande agn, hypereffektivt om du lokaliserat gösen i branterna...

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
        Startad av Stizo, 2003-10-23, 07:14
        23 svar
        3 786 visningar
        1 gilla
        Senaste inlägg Peter B
        av Peter B