Gädda mälaren broviken! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Gädda mälaren broviken!

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Gädda mälaren broviken!

Någon som fiskat/ kanske dängt upp några gäddor i och runt omkring broviken iår? Hur ser fisket ut! Har båt i närheten men har faktiskt inte varit där och köttat än.. Så jag undrar hur det är i det trakterna för tillfället!

Vart ligger broviken, vart i mälaren ligger det? Utgår själv från Eriksberg/Bro. Är ganska övertygad att du måste leta upp betesfisken för att få lyckat gäddfiske i mälaren denna årstid. Pga trasig motor så har jag ej kunnat praktisera denna teori. Men upplevde den förra hösten då vi fick 150+ abborrar och ett gäng gäddor över 10m+ djup där betesfisken hade parkerat.

Kommentera

Ursprungligen postat av mälarnjakob Visa inlägg
      Någon som fiskat/ kanske dängt upp några gäddor i och runt omkring broviken iår? Hur ser fisket ut! Har båt i närheten men har faktiskt inte varit där och köttat än.. Så jag undrar hur det är i det trakterna för tillfället!
      Hej Jakob Stenholm;

Jag misstänker att det inte är Bråviken utan Brofjärden du avser när du nämner Broviken....

Jag har fiskat både Abborre, Gädda och Gös på Brofjärden och intilliggande vattenområden under massor av år. Jag rekommenderar dig att söka medlemskap i Bro Sportfiskeklubb. Som medlem där kan du få massor av tips om nya "heta fiskeplatser" och vilka beten som alltid fångar Gädda och Gös. Ormsundet med närområde har under många år tillhört mina egna säkra platser. Här ... http://www.trumman.com/fisketips/galleri_12.htm ... ser du några godkända Gäddor som min svåger Nikoloi Hammari fångade när vi fiskade som hårdast på Brofjärden.

Go for the Big Northerns!

Old Firehand

Kommentera

okey tack så mycket för svaret! jag menar faktiskt broviken men den kanske ligger vid brofjärden! broviken är (på sjökortet) den stora viken som ligger brevid och delvis i den delen som är fågelskydds område stora delar av året
        Ursprungligen postat av Old Firehand Visa inlägg
        Hej Jakob Stenholm;

Jag misstänker att det inte är Bråviken utan Brofjärden du avser när du nämner Broviken....

Jag har fiskat både Abborre, Gädda och Gös på Brofjärden och intilliggande vattenområden under massor av år. Jag rekommenderar dig att söka medlemskap i Bro Sportfiskeklubb. Som medlem där kan du få massor av tips om nya "heta fiskeplatser" och vilka beten som alltid fångar Gädda och Gös. Ormsundet med närområde har under många år tillhört mina egna säkra platser. Här ... http://www.trumman.com/fisketips/galleri_12.htm ... ser du några godkända Gäddor som min svåger Nikoloi Hammari fångade när vi fiskade som hårdast på Brofjärden.

Go for the Big Northerns!

Old Firehand

www.trumman.com

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
        Startad av Stizo, 2003-10-23, 07:14
        23 svar
        3 777 visningar