fenwick quadrant från danmark - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

fenwick quadrant från danmark

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• fenwick quadrant från danmark

hej.
    ny här, tänker köpa quadranten från jagt o fiskemagasinet danmark, såg i tidigare inlägg att mansson pratade om en skillnad som märks om det är tillverkat i kina, skulle vilja veta specifikt vad i så fall som skiljer,priset nedsatt till 1299:- 10 fot 12-48 gram.
    blev med en pro rocket 6500 nu i höst vid 56 års ålder, min första multi,den sitter på beastmastern 9 fot , det tog lite tid och nylon ,inställningar,mängd lina på rullen men nu är det trevliga grejer,
    obs,,,, quadranten skall dock förses med en daiwa ss whisker 2600 från england.

mwh mikke

Jag har köpt ett 11 fot 16-54. Tycker det fungerar perfekt. Använder det från land.

Kommentera

ok, holkarn vrider sig inte, stora eller små spöglor (för vinter fiske)?

Kommentera

såg i tidigare inlägg att mansson pratade om en skillnad som märks om det är tillverkat i kina,
        Det är inte samma spö, Quadrant är kina-tillverkat och är ett mjukare spö som saknar samma klipp i klingan som föregångaren IF II fyrdelat.

Om jag får välja mellan Momentum och Quadrant blir det Quadrant av den enkla anledningen att det är lättare att transportera annars är dom 2 likvärdiga.
        Senast ändrad av jorgen.mansson; 2013-11-21, 09:57.

Kommentera

aha förstår,,nå det får bli ett sånt, vad jag förstått är det ändå styvare än mitt beastmaster bx 9 fot 20-50 g som rocketen 6500 sitter på, by the way,,, provade kasta med veven uppåt somdu skrev en gång, gick faktist bättre, undrade över det, skruvade loss rullen ingen mekbroms på,snurrade spolen med vev uppåt,neråt o rakrulle,noterade att spolen stannade fortast med vev uppåt,intressant, dock vet jag att det vita plastdrevet på icke vevsida bromsar,tar i axeln,tog bort det provsnurrade men det får nötas in så småningom. är en vänstervevad 6501.

Kommentera

Jag fick hem mitt för 1650 med frakt och växlingskurs. Hade,det till fisket i våras.

Kommentera

det ändå styvare än mitt beastmaster bx 9 fot 20-50 g som rocketen 6500 sitter på
              Det har ryggrad men är ett helaktinsspö så lite slunga blir det nog av det, skulle tro det uppför sig bäst runt 40 gr.

Beastmaster är gjort för att va ryggradslöst så där ska du inte hitta någon ryggrad alls

Kommentera

Vad var gamla IF tillverkat då. Det var väl bra länge sedan fenwick la ner sin spö tillverkning i Canada?

Ursprungligen postat av jorgen.mansson Visa inlägg
                Det är inte samma spö, Quadrant är kina-tillverkat och är ett mjukare spö som saknar samma klipp i klingan som föregångaren IF II fyrdelat.

Om jag får välja mellan Momentum och Quadrant blir det Quadrant av den enkla anledningen att det är lättare att transportera annars är dom 2 likvärdiga.

Kommentera

Det var väl bra länge sedan fenwick la ner sin spö tillverkning i Canada?
                  Dom 4 delade IF II jag har är tillverkade i Canada, och vad jag vet var det bara dom som fanns innan Quadrant kom.

Momentum däremot har 2 modeller gjorda i Kina det ena kostade 2995 kr när det kom, det var då dom passade på och höjde priset på IF II med en femhundring, och sedan det som finns ute nu.

Här säljer dom alla utom det nya Momentum, bara så ni kan se lite skillnad på dom.

Men att beställa ett IF II och momentum för 2995 är meningslöst dom har inte tillverkats på ett bra tag och lagren är slut.
                  Senast ändrad av jorgen.mansson; 2013-11-21, 12:29.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                  Startad av Stizo, 2003-10-23, 07:14
                  23 svar
                  3 777 visningar
                  1 gilla
                  Senaste inlägg Peter B
                  av Peter B