Elmotor - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Elmotor

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Elmotor

Jag har en plastbåt på ca 70kg och ska nu skaffa en motor. Funka det att driva den med en Elmotor eller kommer den att bli på tok för slö för att ta sig längre sträckor med?

Mvh, Matthias

Jodå viktmässigt så är 70 kg inga som helst problem, jag läste en artikel i fj eller ffa där de sa att en minn kota 30 kunde funka som reservmotor kortare sträckor på betydligt större båt..sedan beror det ju på vilken kölform båten har och hur tungt lastad den är..men räkna inte direkt med några planingshastigheter...sedan beror ju mkt på vilket batteri du väljer, ju större desto längre drifttid...men givetvis så finns det ju en gräns för hur tungt batteri man orkar bära in och ur båten också...men om du tänkt använda båten i en liten eller mellanstor sjö så äre absolut inga problem att skaffa en elmotor, bara o tjacka.
    Om det blir dubbelhugg i min båt stämmer man obligatoriskt upp i nationalsången och tar en prisa snus(2006)...dock får man nog lov att ta en prisa nikotintuggummin nu för jag har precis slutat upp med eländet..(2007)
    Eller så skiter man i det och tar en prisa snus som en riktig karl, är nere i träsket igen (2008)

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
    Startad av Stizo, 2003-10-23, 07:14
    23 svar
    3 914 visningar
    1 gilla
    Senaste inlägg Peter B
    av Peter B