Hur fiskar ni Tiny Buster? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Hur fiskar ni Tiny Buster?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Hur fiskar ni Tiny Buster?

Tja! Införskaffade mig en Tiny Buster idag och tänkte använda det till mitt haspelset (10-40gr).
    Nu till frågan, ni som också kör med haspel till tiny buster, hur fiskar ni detta drag med haspelutrustning? Och är det effektivt?
    Skitfiske // Oscar

kastade 2 kast med det och fick en borre på 420 g, mitt Pb, även om det är ynkligt. kör extremt extremt små ryck åt sidan ett par gånger, vevar in lina, rycker svinlite ett par gånger och vevar in igen.

Kommentera

Okej, tack! Jo men 420 gr är ändå inte så himla litet tycker jag! Man får gratulera till pb!!
      Så små ryck åt vänster,höger, veva in slak linan och gör samma sak igen tills betet är uppe ovanför ytan igen om jag har förstått rätt?

Kommentera

Eftersom den effektivast fiskas relativt grunt -1m så kan du ju faktiskt oftast se hur den rör sig. Testa dig fram.

Jag fiskar min Tiny Buster i grunda vikar och grunda utlopp. Visserligen får jag bara mindre gäddor på den, men ack så skoj på UL!
        You can't buy happiness but you can buy fishing gear and that's kind of the same thing

Kommentera

Tänk dig ett större jerkbait, rycker du för hårt får du inte sida till sida gången, måste rycka lagom, släpp ut den nedanför båten/bryggan och testa rycka lite. kan nog även räcka med ett kort hastigt vevtag.

Kommentera

jag tycker att tiny buster va ganska svårfiskad faktiskt. iaf om man vill ha riktigt fin side to side gång.
            den kräver lite övning.

Kommentera

Jag testade den idag och lyckades inte få till gången på den riktigt, för stora ryck blev ett resultat av stora svängar med ojämn gång och den rörde sig tok för snabbt. Små knyck gick väl an var tredje gång då den lyckades få en fin gång. 2 av 3 ryck blev bara skit och rörde sig bara åt ena hållet.
              Men jag tyckte nästan att den gick väldigt fint att bara veva in i sakta tempo. Fast att lyckas få en fin gång på en Tiny Buster med ett haspelspö kanske inte är något som man lär sig under en fisketur. Lurade ingen fisk idag heller, vädret som var här idag kanske hade en påverkan, eller hade de helt enkelt inte lust att hugga bara.
              Men måste säga att de är ju allt för fräna om man jämför med en vanlig buster jerk!

Kommentera

såsom jag har lärt mig å köra den är att sätta spöt i en konstant svajning. betet får en satans fin side to side gång.
                men vanlig inspinning utan ryck med många vevstop funkar utmärkt det me.

men. om jag skulle rekommendera jerk beten i just den storleken så skulle jag säga salmo slider. 5-6cm varianten e grymt rolig å fiska med. den finns dessutom i både sjunk och flyt, kan köra den precis i ytfilmen eller strax under.
                sjunken fiskar hur djupt du vill igentligen.

Kommentera

Okej tack! Ska nog köpa mig en sån då, får passa på nu när det är 15% på alla beten på beten.nu till 24.00 =D Funkar de till haspel också? Just ja, om du bara fick välja en skulle det bli en flytande eller sjunkande då? Har nämligen inte råd med två stycken :P
                  Senast ändrad av OscarD; 2013-09-29, 21:39.

Kommentera

Flytande varianten är ju mer för varmare vatten i min mening.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Stizo, 2003-10-23, 07:14
                    23 svar
                    3 846 visningar
                    1 gilla
                    Senaste inlägg Peter B
                    av Peter B