nu vill jag komma igång med abborrspinnet, men abborrsäsongen har ju inte kommit igång riktigt än(?), så jag undrar vart jag finner abborrarna såhärårs? vart står dem osv.? är de på djupare vatten eller har de dragit in i stenrös eller går de grunt eller vad? de vanliga sommarställena är ju inte så heta såhärårs.. måste väll bli lite varmare..
jag tänkte jigga borrarna alltså..
och vad ska jag ta dem med för jiggar, och med vilken teknik? är det mörka/mörklila eller rödvitröda? ljusa eller mörka färger?
ska jag knycka hem jiggen med handleden eller hoppa jiggen på bottnen?
och då e ju förstås frågan vart i sjöarna jag ska fiska med metoderna, alltså vart abborren står eller rör sig runt.
eller jiggning kanske inte är någon ide att utöva än?
tänkte dra upp några borrar typ imorgon.. någon vass ULfiskare eller borremetare eller något kanske har tips?
jag tänkte jigga borrarna alltså..
och vad ska jag ta dem med för jiggar, och med vilken teknik? är det mörka/mörklila eller rödvitröda? ljusa eller mörka färger?
ska jag knycka hem jiggen med handleden eller hoppa jiggen på bottnen?
och då e ju förstås frågan vart i sjöarna jag ska fiska med metoderna, alltså vart abborren står eller rör sig runt.
eller jiggning kanske inte är någon ide att utöva än?
tänkte dra upp några borrar typ imorgon.. någon vass ULfiskare eller borremetare eller något kanske har tips?
Kommentera