"Kinaskit" - Recensionstråd - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

"Kinaskit" - Recensionstråd

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Ursprungligen postat av Doc. Visa inlägg
    Sen är ju det värsta att om man nämner det i fiskegrupperna så blir man typ lynchad av Gunkifans, kanalgratisteamet och de som har spons...
    Förbannat löjligt och tyvärr inte helt ovanligt.
    Jaja, låt dem köpa kinarullarna märkta Gunki för 2000 spänn medan de som inte är fanboys av märket i fråga köper samma pryl för några hundra.

Kommentera

• Ursprungligen postat av JontaK Visa inlägg
      Förbannat löjligt och tyvärr inte helt ovanligt.
      Jaja, låt dem köpa kinarullarna märkta Gunki för 2000 spänn medan de som inte är fanboys av märket i fråga köper samma pryl för några hundra.
      Jag ska ärligt talat säga att jag trodde Gunki var fina saker.
      Dvs, välutvecklade och top of the line, så att säga.

Det jag gick på var priset och omdöme. Men nu kan man ju konstatera att det är ju som vilket bra kinaskit som helst. Rätt trist så sett, men bra att veta så man inte köper det.

Samma sak med BFT

Denna tråden är ju helt underbart bra på så sett!

Däremot om man tittar på FKP-Gear, utan att vara speciellt mycket fanboy så kan jag säga att jag gärna köper Lubbes saker från honom istället från Kina.
      Dels för att de kostar ca 35-45kr från kina och 69kr utan rabatt i sverige. Inget större pålägg för kunden(som man ser, klart han får sakerna billigare).
      Det känns som om det handlar om att det ska vara mer prisvärt och inte att man ska ta orimligt mycket betalt bara för det ska verka exklusivt.

Nu beställde jag visserligen en crank från kina men det var för jag var tvungen att stänga mitt paypal och hade lite kronor kvar där. Och ville ha en sådan till. Plus att jag hittade en tyngre också. Istället för 12gr så väger den 18gr.

Type: Lipless. Wide Profile, Tight Wiggle. Long Casting. Check Out All Fishing Lures We Have. High Quality ABS Construction. Weight: 2/3 oz. Tank Tested in USA.

Där är den för den som är intresserad.
      Wlure som är säljaren är en bra säljare. Har köpt av dem flera gånger och de håller överlag väldigt bra kvalité.
      Ingen fisk är chans för fisk.
      https://ingenvidarefiskeblogg.wordpress.com/

Kolla gärna in min Youtube-Kanal. Finns en massa kul skit där.
      https://www.youtube.com/user/jurgenjons

Kommentera

• Ja det är faktiskt sjukt... Och Gunki gör ju sjukt mkt reklam på YouTube och andra ställen just nu.

Vore kul att hitta samma rullar på AliExpress och lista dom

Kommentera

• Ursprungligen postat av oskars Visa inlägg
          Ja det är faktiskt sjukt... Och Gunki gör ju sjukt mkt reklam på YouTube och andra ställen just nu.

Vore kul att hitta samma rullar på AliExpress och lista dom
          Jo, vet inget om spöna de har där men de är säkert bra. Troligen inte så bra som priset är satt till... men jag har ju inte testat så jag vet inte.

Denna flätlinan var av en helt annan kaliber! Helt sjukt pris! Säkert jättebra, men en flätlina kan inte vara så bra så den är värd 6,3:-/metern

Slide Braid från Pezon & Michel är definitivt en av de bästa flätlinorna på marknaden. Konstruerad av 8-trådig polythylene (PE) sammanvävd med hjälp av den senaste japanska teknologin gör att den är mycket rund, mjuk, stark och nötningstålig.  För att summera; Slide Braid ger dig exakt det du behöver av en modern flätlina. Vi älskar den och använder den en hel del till vårt abborrfiske! Den fluogröna färgen gör den enkel för dig att se och hålla koll på. Finns i 0,11 mm (7,5 kilo) och 0,13 mnm (8,8 kilo). Kommer i spole om 100 meter.
          Ingen fisk är chans för fisk.
          https://ingenvidarefiskeblogg.wordpress.com/

Kolla gärna in min Youtube-Kanal. Finns en massa kul skit där.
          https://www.youtube.com/user/jurgenjons

Kommentera

• Ja man får se till att se upp och tänka efter innan beställning.

Kommentera

• Jag har en sabre wolf da201, min review är:
              Magnetic brake, plastic screw, setting unclear and could be stronger. But still okey.
              Bad line layup on spool.
              Reel foot a bit rough.

On the plus side; it is a working reel, which actually casts totally okey.

Kommentera

• Ursprungligen postat av joens Visa inlägg
                Denna flätlinan var av en helt annan kaliber! Helt sjukt pris! Säkert jättebra, men en flätlina kan inte vara så bra så den är värd 6,3:-/metern

https://www.kanalgratis.se/sv/pezon-michel-slide-braid
                Har kikat på den där linan i den lokala fiskebutiken ett antal gånger. Känns ju jättebra och allt det där men förpackningen påminner väldigt mycket om Daiwa Samurai Braid och linan i sig är så otroligt lik J-Braid
                i både färg, form och struktur.
                0.13-varianterna uppges ha en brottgräns på 8.8 respektive 8,1kg, väldigt lika även där.

Så vad kostar då denna märkeslina från Daiwa 4, 5, 6, 7kr/m?
                Nä, 1.06 kronor per meter.

Påstår inte att dessa två linor är tillverkade i samma fabrik men de är så extremt lika i alla sina egenskaper att det är totalt vansinnigt att betala över 6kr/m för den ena när den andra kostar så mycket mindre.

Gunki, Illex och vissa andra märken har blivit så överhypade att de uppenbarligen känner sig fria att sätta hutlösa priser på prylar som både här och var går att köpa mycket billigare.
                Men kunden kanske vill betala för själva märket.
                Vissa av Illex prylar är tillverkade av Jackall och finns att köpa för betydligt lägre pris trots att Jackall i sig är ett ganska exklusivt fabrikat.
                Skulle man börja kika i Kina lär man hitta en del av grejorna även där...

Kommentera

• Funderar på att köpa ett spinnspö och rulle till abborrfisket, tanken är att köpa en trulinoya TS1200 som rulle men spö då?

Finns det någon här som har erfarenhet av abborrspön från kina? Vet ju inte vad man ska söka på men hittade abu veritas där.. Dock måste det finnas några "kopior" på andra spön utan dyra loggor?

Kommentera

• Ursprungligen postat av Doc. Visa inlägg
                    Här har du den i kinaversion

Exakt samma chassi, samma tumtangent och reglage. Skillnaden är 8 gram i vikt samt färre kullager (de har väl plockat bort onödiga kullager), samma utväxling.

Känns ju som att man hellre då köper den för 400kr, sätter i nya lager och bromslameller för några hundringar och så har man en 2000kronorsrulle...
                    Sjutton också, de där "kinaversion" skulle färgmässigt lira väl på någon av mina gyllenbruna Edge/Westinspön!
                    Nån som prövat just den där Tornadon eller har en på ingång?

Kommentera

• cheap casting fishing rod 2.1m carbon fiber baitcasting fishing rods best products china vara de pesca

(from AliExpress Android)

Veritas spöt utan Abu märkning ser det ut som.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Stizo, 2003-10-23, 07:14
                      23 svar
                      3 783 visningar
                      1 gilla
                      Senaste inlägg Peter B
                      av Peter B