"Kinaskit" - Recensionstråd - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

"Kinaskit" - Recensionstråd

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Ursprungligen postat av Doc. Visa inlägg
    Haha men se där, Jöns Joelsson! Fyfan vilken räddning den videon var haha, hade aldrig vågat öppna upp rullen annars. Och vilken jävla skillnad det blev när man plockar isär, rengör och servar =D
    Tack för hjälpen lite såhär i efterhand!
    Haha, kul att höra att någon har användning för min videos!

Jag ville ha en sådan video innan jag köpte den för att se hur den är uppbyggd. Saknade ju det så gjorde en sådan.
    Sedan har det skenat så jag gör det med alla rullar mer eller mindre.

Lite kul sådär.
    Ingen fisk är chans för fisk.
    https://ingenvidarefiskeblogg.wordpress.com/

Kolla gärna in min Youtube-Kanal. Finns en massa kul skit där.
    https://www.youtube.com/user/jurgenjons

Kommentera

• Så... Är den värd "300kr"?? Elr är de slöseri med både tid å pengar? Skulle varit sköj å haft en lite billigare lågprofilare som fortfarande fungerar och man kan låna ut till "icke" fiskeintresserade, ska de testa hobbyn (Livsstilen) kan de ju lika bra göra de på allvar utan att man är rädd för att dem ska kasta 6tusen rakt ut i sjön...
      Observera - lys ej på jordekorrarna, de kan bli bländade.

Kommentera

• Ursprungligen postat av Snöhäst Visa inlägg
        Så... Är den värd "300kr"?? Elr är de slöseri med både tid å pengar? Skulle varit sköj å haft en lite billigare lågprofilare som fortfarande fungerar och man kan låna ut till "icke" fiskeintresserade, ska de testa hobbyn (Livsstilen) kan de ju lika bra göra de på allvar utan att man är rädd för att dem ska kasta 6tusen rakt ut i sjön...
        Helt klart värd 300:-!

Skulle påstå att den inte känns mindre välbyggd är en billigare Abu LP.
        Har fiskat mycket med den och det är aldrig några problem och den gör sitt jobb med bravur.

Kommentera

• Har inte testat den än men måste ju säga att den känns mer välbyggd och len i gången än en Black Max II iallafall

Kommentera

• Jag beställde 2 st Cormoran karpspön till gäddmetet (p.g.a. smidig transportlängd och tydligen bra aktion till gäddmete). Säljaren intygar att det är äkta vara.

850 kr för 2 spön är inte så illa (det är vad ett av dessa kostar i vanliga handeln).
            Nu har de dessutom blivit 22% billigare.

EDIT: Köp inte spön från denna säljare! Spöna var stenhårt ihoptejpade i blisterpack och sedan inpackade i en tiangulär kartong avsedd för ETT spö och återigen hårdtejpade. Detta ledde till en förstörd spöring, hål i spösockorna och avskavd finish på flera spöringar... sedan verkar det som att spöna är Cormorans andrasortering utifrån fishishen att döma. Jag har givetvis en "dispute" igång och kräver nästan hela köpesumman tillbaka. Bara ett spö är fiskbart men inte vackert. Jag märkte att någon svensk köpt ett spö samma dag som jag tipsade här... om det nu är mitt fel att spöet beställdes så hoppas jag att det blir ett bättre köp än mina två.
            Senast ändrad av Sir Fish-a-lot; 2015-12-10, 23:58.
            sigpic Man lever inte för att fiska - man fiskar för att leva!

Kommentera

• Haibo steed 20 (steed20 om du söker), sjukt bra rulle för en femhunka.
              Skulle säga att den är jämförbar med rullar för ca det tredubbla här hemma.

Senast ändrad av ribbones; 2015-11-28, 19:38.

Kommentera

• Ursprungligen postat av ribbones Visa inlägg
                Haibo steed 20 (steed20 om du söker), sjukt bra rulle för en femhunka.
                Skulle säga att den är jämförbar med rullar för ca det tredubbla här hemma.

http://www.aliexpress.com/premium/st...Id=&isViewCP=y
                Får inte upp något på din sökning (länken)

Kommentera

• Ursprungligen postat av Snöhäst Visa inlägg
                  Så... Är den värd "300kr"?? Elr är de slöseri med både tid å pengar? Skulle varit sköj å haft en lite billigare lågprofilare som fortfarande fungerar och man kan låna ut till "icke" fiskeintresserade, ska de testa hobbyn (Livsstilen) kan de ju lika bra göra de på allvar utan att man är rädd för att dem ska kasta 6tusen rakt ut i sjön...

Ursprungligen postat av Doc. Visa inlägg
                  Har inte testat den än men måste ju säga att den känns mer välbyggd och len i gången än en Black Max II iallafall

Fick hem en Black Max II idag från Skittfiske's rea. Kostade hela 360:-.
                  Det är till en kompis så det kommer tyvärr dröja innan jag får testa den i fiske men den kändes inte dåligt byggd.
                  Den matta ytan kändes lite klen men det får man väl se vad som händer med det.

Jag skulle nog vilja säga att de känns när man torrvevar ganska likvärdiga. Men i fiske har jag inte en aning.
                  Men om jag skulle ha en till så hade jag nog köpt Trulinoya SP200 istället som hade både centrifugal och magnetbroms.
                  Eller en med enbart centrifugalbroms. Men det är mest för jag inte blivit helt kompis med magnetbromsen ännu. . .

De med båda från kina kostar en 50-lapp mer kanske men det är det nog värt.

Kommentera

• Ursprungligen postat av Mörtmat Visa inlägg
                    Nu borde länkarna även fungera i appen för Haibo Steed recensionen!

För intresserade kommer jag även att beställa en Haibo Overlord för att testa i framtiden. Vet inte riktigt vad jag ska ha den till men det är ju alltid roligt att skruva lite rulle. Ryssarna besrkiver det som en fattigmans Lexa 300, en ryss hade tagit med den till exotiska vatten och drillat tonfisk på över 10 kg utan problem. Den hade dock "exploderat" vid kontakt med någon fiskart som google translate inte kunde hantera, men fisken var estimerat runt 60 kg så det får väl anses OK, ingen risk för det här i landet .

http://www.aliexpress.com/store/prod...343524157.html
                    Du får gärna skriva en lång post om overlorden!

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Stizo, 2003-10-23, 07:14
                    23 svar
                    3 782 visningar
                    1 gilla
                    Senaste inlägg Peter B
                    av Peter B