God morgon alla fisketokar och hoppas ni får en fin dag! Pallar inte läsa igenom hela kinaskit tråden och har alltid varit skeptisk till allt man kan köpa på Aliexpress, jag gillar att känna på det jag köper i en fysisk butik eller från någon svensk nätsida där jag vet vad jag får. Men som jag läst någon gång i kinaskit tråden så har jag förstått att det finns bra linor att köpa från Aliexpress till ett bra pris? Kan någon här tipsa mig om en bra och prisvärd flätlina som duger lika bra som alla dyra jävla finlinor man köper här hemma? Länka gärna för jag är så jävla kass på allt som har med datorer att göra. Har alltid kört PP till multi och är nöjd med den men det blir så jävla dyrt i längden. Tipsa gärna om en tyst och fin lina till haspel oxå. Sketfiske på er alla. Med vänlig hälsning, Johan
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
"Kinaskit" - Recensionstråd
Collapse
X
-
Senast ändrad av Nito; 2015-03-26, 12:08.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av gälk Visa inläggJo men prisskillnaden på en riktig sjcam är ju så liten. Du har ju i princip köpt en kopia på en kopia. Men tvivlar inte på att den duger och fungerar utmärkt.
Var mer när du tipsar andra, så är det lika bra dom beställer en riktig sjcam på engång utan att chansa.
Sen att skicka tillbaka sakerna till Kina kostar oftast mer än prylen är värd.
Kommentera
-
Någon som har beställt spö från aliexpress?
Är sugen på ett lite längre haspelspö för att kasta medeltungt gummi ( och kanske även spinnfluga efter havsöring?).
Finns det någon som har tips om aliexpress-haspel på typ 10 fot med kastvikt upp till typ 60-70g?
Har inte användning för ett så långt spö alltför ofta så det tar emot lite att lägga en större summa.
Letar även efter ett lätt jigg/dropshotspö främst för haspel men multi funkar också.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Doc. Visa inläggNågon som har beställt spö från aliexpress?
Glöm det!
För det första finns det inga direkt billiga spön.
Du vet verkligen inte vad du får.
Hur ska du ens ha en hum om vilken typ av aktion spöet har?sigpic Man lever inte för att fiska - man fiskar för att leva!
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Sir Fish-a-lot Visa inläggMitt tips angående spön från Aliexpress...
Glöm det!
För det första finns det inga direkt billiga spön.
Du vet verkligen inte vad du får.
Hur ska du ens ha en hum om vilken typ av aktion spöet har?
Men ja, fick precis samma känsla när jag sökte igenom spösektionen. De som ser ut att vara något att ha är så pass dyra så det vore korkat att beställa, och de billiga ser ut att vara riktigt skit
Kommentera
-
jag har beställt hem ett veritas som flera andra här i tråden i hopp om att det skulle vara äkta, då det matchade priserna i USA ganska så bra. Sagt och gjort, gjorde en beställning och efter två veckor så kom spöet, förvisso fake men höll hygglig kvalité ändå. Blev ändå som så att jag gick ner till min lokala butik och köpte på mig ett par riktiga veritas i olika klasser. Kopian gav jag bort till farsan som blev överlycklig.
Spön köper man hos sin lokala sportfiskebutik efter att man har klämt och känt på det, aliexpress kanske är billiga, men inte speciellt bra på något tyvärr.
Senaste veritas 7,6" hittade jag på mässan för ett överpris som jag ändå inte kunde motstå!
Är det bara jag som har en förkärlek till dessa spöna?My wife says she is gonna leave me if i go fishing one more time,
lord how i will miss that woman...
Kommentera
Foton
Collapse
-
Svar till Den stora tråden om finesse abborreav Robbe511In other news, abborrarna har börjat vakna hos mig verkar det som. 4 st men inga monster, plus ett gäng...3 Foton
-
Kanal: Spinnfiske - Allmänt
2024-04-26, 15:38 -
-
av gaddivarHej!
har tidigare lämnat abborren ifred fram till juni då det för mig brukar bli enklare att hitta...3 Foton-
2024-03-02, 17:47 -
-
Svar till "Kinaskit" - Diskussionstrådav Cosmoz 08Recycler line spooler gjorde det roligare och enklare att spola på lina. Har beställt en adapter för...7 Foton
-
2024-01-27, 13:04 -
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av Stizo, 2003-10-23, 07:14
|
23 svar
3 781 visningar
1 gilla