"Kinaskit" - Recensionstråd - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

"Kinaskit" - Recensionstråd

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Beställde lite smått och gott från Aliexpress alldeles nyss... Blev 40st Jigghuvuden i vikterna: 3,5g, 5g, 7g och 10g för ca 16$ med 200+ användare som hade gett varan 5 stjärnor av 5 möjliga, samt superpositiv kritik nedskriven i kommentarsfältet... Inget skit mao! Eftersom det är så jäkla dyrt med jigghuvuden här i Sverige så beställde jag ytterligare ett parti med jigghuvuden för att vara säker på att jag inte kommer att behöva köpa några fler. Den här gången blev det 44st, fast med ett fiskliknande utseende! Kostade mig ynka 11$ ungefär.. Denna gång också med väldigt positiv respons från kunderna! Beställde även superfina beteslås i 2 olika storlekar, som också var riktigt populära. 200st för ca 7$!

Jigghuvud 1: http://m.aliexpress.com/item/1795855...bilesitedetail

Jigghuvud 2: http://www.amazon.co.uk/gp/aw/d/B00H...&robot_redir=1

Beteslås: http://m.aliexpress.com/item/5395692...bilesitedetail

Fri Frakt På Allt!
    Senast ändrad av Kingsfield; 2014-08-28, 02:57.
    [FONT=Century Gothic] Gilla Team JoMa på Facebook! https://www.facebook.com/teamjomafishing/[/FONT]
    Länk till fiskeblogg: https://teamjomafiske.se

Kommentera

• Givetvis inte "fri frakt", frakt inbakad... Förstår dock fortfarande inte dealen mellan postbolagen då svenska posten måste gå med förlust på saken.

Du bör inte heller ta betygen på allt för stort allvar (frånvaron av dåliga betyg är mycket mer värt än tillgång till bra betyg) då många ger 5 stjärnor mer eller mindre automatiskt då säljaren ber om det långt innan de testat produkten. (Jag har även blivit erbjuden pengar tillbaks i utbyte mot bra betyg då jag klagat på vara) Så betygen ska mest ses som positivt på säljaren att vara köparen till lags istället för produkten.

Därmed inte sagt att inköpen är dåliga, jigghuvudena kommer säkert att fungera bra. Räkna dock inte med samma kvalité på krokarna som när du köper ett av de bättre märkena i Sverige. Man får vad man betalar för, även i Kina. Själv varierar jag prisklass/ursprung på jiggkrokar beroende på fiskeplats och risk för att fastna för jag märker iallafall skillnad. Det trista är att skillnaden ofta framkommer först när "drömfisken" hugger...

Kommentera

• Ursprungligen postat av Malx Visa inlägg
        Givetvis inte "fri frakt", frakt inbakad... Förstår dock fortfarande inte dealen mellan postbolagen då svenska posten måste gå med förlust på saken.

Du bör inte heller ta betygen på allt för stort allvar (frånvaron av dåliga betyg är mycket mer värt än tillgång till bra betyg) då många ger 5 stjärnor mer eller mindre automatiskt då säljaren ber om det långt innan de testat produkten. (Jag har även blivit erbjuden pengar tillbaks i utbyte mot bra betyg då jag klagat på vara) Så betygen ska mest ses som positivt på säljaren att vara köparen till lags istället för produkten.

Därmed inte sagt att inköpen är dåliga, jigghuvudena kommer säkert att fungera bra. Räkna dock inte med samma kvalité på krokarna som när du köper ett av de bättre märkena i Sverige. Man får vad man betalar för, även i Kina. Själv varierar jag prisklass/ursprung på jiggkrokar beroende på fiskeplats och risk för att fastna för jag märker iallafall skillnad. Det trista är att skillnaden ofta framkommer först när "drömfisken" hugger...
        Det vet jag! Men fastän frakten redan är inbakad i priset så är det sjukt billigt ändå.. Apropå att betygen fungerar så där hade jag mina aningar om, men att man t.o.m kan bli erbjuden pengarna tillbaka av försäljaren bara för att man klagar på en vara och att man ska ge dem ett bättre betyg trodde jag aldrig! Kvalitéskillnaderna på jigghuvudenas krokar jämfört med Svensktillverkade krokar tror jag inte direkt att man kommer lägga märke till, iallafall inte jag, men det får återstå att se! Dem kommer att användas främst till Abborrfisket så dem kommer inte belastas eller utsättas för så mycket.
        [FONT=Century Gothic] Gilla Team JoMa på Facebook! https://www.facebook.com/teamjomafishing/[/FONT]
        Länk till fiskeblogg: https://teamjomafiske.se

Kommentera

• Inte helt lätt.
          Rulle ett är tyngre vilket borgar för att den är mer gedigen men behöver inte alls vara så. Kan lika väl vara billigare legering som gör att den är tyngre.

Rulle två hade rätt mycket kullager vilket länge har varit en tävling där flest lager är den bästa rullen.
          Men för att hålla det låga priset och ösa i fler lager blir de ju antagligen tvungna att tumma på kvalitén.

Sen vet man ju inget om det som jag tycker är viktigast efter hållbarheten.
          Nämligen linuppläggningen.

Skulle nog ändå hållit tummarna och valt rulle två pga vikten.

Kommentera

• Ursprungligen postat av index Visa inlägg
            Inte helt lätt.
            Rulle ett är tyngre vilket borgar för att den är mer gedigen men behöver inte alls vara så. Kan lika väl vara billigare legering som gör att den är tyngre.

Rulle två hade rätt mycket kullager vilket länge har varit en tävling där flest lager är den bästa rullen.
            Men för att hålla det låga priset och ösa i fler lager blir de ju antagligen tvungna att tumma på kvalitén.

Sen vet man ju inget om det som jag tycker är viktigast efter hållbarheten.
            Nämligen linuppläggningen.

Skulle nog ändå hållit tummarna och valt rulle två pga vikten.
            Rulle 2 säljs under ett mer välkänt namn i sverige, och många pratar gott om denna rulle trotts den kinesiska versionen.

Rulle ett verkar mer robust och går att öppna för att serva osv samt att den påminner om penn conflict/battle rullarna.

Kommentera

• Rulle nummer två är väl samma rulle som BFT visade upp så stolt och revolutionerande på fiskemässan?
              Allt går bra, tills det börjar gå åt helvete

Kommentera

• Ursprungligen postat av steffelol Visa inlägg
                Rulle nummer två är väl samma rulle som BFT visade upp så stolt och revolutionerande på fiskemässan?
                Precis och av FS medlemmar att döma är det en del som har köpt kina versionen och är nöjda.

Kommentera

• Har alternativ 2 i guld köpt på aliexpress, fungerar bra och billigare än den svarta du länkade till. finns tidigare i denna tråd.

även beställt en skysper 3000d som är på väg hem, inhandlat på ebay
                  Senast ändrad av gälk; 2014-08-29, 11:49.

Kommentera

• Har samma rulle (ACE30) och är mycket nöjd.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Stizo, 2003-10-23, 07:14
                    23 svar
                    3 911 visningar
                    1 gilla
                    Senaste inlägg Peter B
                    av Peter B