"Kinaskit" - Recensionstråd - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

"Kinaskit" - Recensionstråd

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Ursprungligen postat av orient Visa inlägg
    Hur är gången på dem? Har själv köpt en kinakopia på vicke tidigare och den kantrar och går på sidan hela tiden..
    Jag har dessa och de simmar riktigt fint. och än så länge ser lacken riktigt bra ut.

Kommentera

• Någon som har tips på starka lekande + crosslocks från nån pålitlig sida?
      De ska palla med jerkfiske för övrigt =)

Kommentera

• Dessa jerkbeten finns på Ali Express och även på Ebay, någon som testat dem och har någon åsikt om dem? Värda att prova? Kostar visserligen inte så många slantar, men kan ju ändå vara intressant att höra vilka erfarenheter ni har av dem.
        Bifogade filer
        Min fiskeblogg: http://mickesfiske.blogg.se/

"If people concentrated on the really important things in life, there'd be a shortage of fishing poles." - Doug Larson

Kommentera

• Så har man gjort det igen då... Kunde inte hålla mig från att beställa dessa små jerkbeten för drygt 30kr/st. Kan nog bli fina små tailbeten också om gången visar sig vara dålig. Samma säljare verkar ha en del större jerkbeten också som ser fina ut.

Kommentera

• Tjena, jag lurar på att beställa hem "kinalina", är ute efter två olika, en c:a 13kg och en starkare, c:a 20kg, finns det någon som kan hjälpa mig med vilken? 300meters rullar hade varit perfekt! Jag tänkte på om någon här beställt lina som ni köpt och testat ÄR bra. Tack på förhand!

EDIT: t.ex denna: http://www.ebay.com/itm/390569751390...84.m1439.l2648
            Är den nått att ha? kan man lita på brottstyrkorna?

Kommentera

• Ursprungligen postat av Roger_80 Visa inlägg
              Tjena, jag lurar på att beställa hem "kinalina", är ute efter två olika, en c:a 13kg och en starkare, c:a 20kg, finns det någon som kan hjälpa mig med vilken? 300meters rullar hade varit perfekt! Jag tänkte på om någon här beställt lina som ni köpt och testat ÄR bra. Tack på förhand!

EDIT: t.ex denna: http://www.ebay.com/itm/390569751390...84.m1439.l2648
              Är den nått att ha? kan man lita på brottstyrkorna?
              2013 har jag beställt ca 15 rullar lina av den säljaren och kan verkligen rekommendera honom. Bra linor och grymt pris.

Kommentera

• Fick hem dessa igår http://www.aliexpress.com/item/8pc-T...675528367.html

Har haft dessa förut då Kenetic sålde dessa och tagit en och annan gös på trolling med detta drag. Är 99,9% identiska med Kinetic

Kommentera

• Ursprungligen postat av orient Visa inlägg
                  Hur är gången på dem? Har själv köpt en kinakopia på vicke tidigare och den kantrar och går på sidan hela tiden..
                  Nu har jag testat och de går riktigt bra. Nästan bättre än originalet tycker jag, yvigare rörelser. Sen flyttade jag fjäderringen från nosen och satte den som extra ring till kroken och lindade krokskaftet med lite färgglad flätlina som jag "lackade" över med lite superlim. Tog min första havsöring på en grönglittrig idag.

Kommentera

• Ursprungligen postat av Magnus (Sthlm) Visa inlägg
                    Nu har jag testat och de går riktigt bra. Nästan bättre än originalet tycker jag, yvigare rörelser. Sen flyttade jag fjäderringen från nosen och satte den som extra ring till kroken och lindade krokskaftet med lite färgglad flätlina som jag "lackade" över med lite superlim. Tog min första havsöring på en grönglittrig idag.

Har också tagit bort mina ringar fram till men de fick vara till andra drag som behövde, och kroken har jag bytt ut till en sådan med fjäder på vissa för att testa! Jag har testat mina ett par ggr och är riktig nöjd trotts att jag ej lyckats fånga nå fisk på just dessa.

Kommentera

• Eftersom den gröna funkade så fixade jag till två andra färger på samma sätt...

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Stizo, 2003-10-23, 07:14
                      23 svar
                      3 781 visningar
                      1 gilla
                      Senaste inlägg Peter B
                      av Peter B