"Kinaskit" - Recensionstråd - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

"Kinaskit" - Recensionstråd

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Ursprungligen postat av jonasby Visa inlägg
    Senaste dagarna har PostNord och Tullverket varit i skottgluggen ang att tull och moms inte tas ut på många försändelser från Kina. Resursbrist verkar det som. ”Tagna på sängen av stor ökning.”

Hur som, detta leder nog inte otroligen till att mer resurser tillsätts och kinapaket kommer ”drabbas” av tull och moms framöver. Så skynda på ...
    Korrigering. Det är nog bara moms det gäller. Dvs att Postnord inte tar ut moms på (billiga) varor.
    Det verkar som om de tar ut tull (och då även moms) på dyrare varor. Dvs, när det är tullpliktigt. Så tolkar jag det.

Så när detta införs, kommer de lägga på 25% på priset.

Notera. Det är tydligen bara Postnord detta gäller. Andra speditionsföretag sköter sig. Men Postnord är nog de som tar emot mest från Kina.

Kommentera

• Ursprungligen postat av lausvik Visa inlägg
      Du menar att om man kan smita från en skatt eller avgift som rätteligen ska betalas så ska man göra det? Gäller det även tex fiskekortsavgifter?
      Kan du ta detta i någon annan tråd? Kanske kinaskit - diskussionstråd? Detta är lixom en recensionstråd.
      LÄnk finns i TS

EDIT
      Läste hastigt när jag skrev inlägget först, kopplade totalknas i hjärnan
      Senast ändrad av daikai1; 2018-01-18, 23:22.

Kommentera

• "Så när detta införs, kommer de lägga på 25% på priset."

eller så här.. http://omni.se/postnord-drammer-dit-...-kina/a/e1PXvy

Vet inte om det är bra eller dåligt. Rimligen bra för våra lokala handlare och postnords resultat men det är ju inte därför den här tråden existerar.

Kommentera

• Ursprungligen postat av daikai1 Visa inlägg
          Kan du ta detta i någon annan tråd? Kanske kinaskit - diskussionstråd? Detta är lixom en recensionstråd.
          LÄnk finns i TS

EDIT
          Läste hastigt när jag skrev inlägget först, kopplade totalknas i hjärnan
          Det var faktiskt inte jag som tog upp momsfrågan. Du skäller på fel person.

Kommentera

• Ursprungligen postat av lausvik Visa inlägg
            Det var faktiskt inte jag som tog upp momsfrågan. Du skäller på fel person.
            Han informerade om att det skulle bli momspådrag, något som egentligen är vettigt för tråden, du fortsatte med att diskutera skattefiffel.

Kommentera

• Ursprungligen postat av Spim Visa inlägg

Vet inte om det är bra eller dåligt. Rimligen bra för våra lokala handlare och postnords resultat men det är ju inte därför den här tråden existerar.
              Helt rätt , det är galna mängder som kommer in i landet som det inte betalas skatt på .
              Det går inte stå & skylla alla problem på invandrare eller andra & i nästa stund köpa grejer utomlands & inte betala skatt .
              Vi lurar oss själv på så många sätt .

Kommentera

• Köper endast från utlandet om det ej finns i Sverige jag betalar gärna några kronor mer och gynnar T.ex Söders och Dogger har andra orsaker oxå varför jag inte köper från T.ex Kina

Lite OT sorry
                Du får inte mer fisk för att du har dyra grejor
                Flugfiske är en Livs-stil
                2016 har jag blivit Multifrälst

Kommentera

• Ursprungligen postat av Spim Visa inlägg

"125 kronor per paket + 25% av värdet."

Allt dyrt köper jag inom norden, så som spön och större saker.

Men jag kommer att fortsätta beställa småsaker för en dollar.
                  Fastnar paketet så skiter jag i att lösa ut, nekar att jag beställt och så beställer jag det igen och hoppas att det går igenom.

Postnord förtjänar inte en krona, dom sköter posten så otroligt dåligt redan som det är. Jag har haft problem med post som inte kommer sedan dom tog över. Kineserna betalar dessutom redan för frakten av paketen.
                  Skatt och tull bryr jag mig inte speciellt mycket om heller. Minst 75% av dom pengarna försnillas på ett eller annat sätt.

Jag är dock typen som alltid köper fiskekort, för det går till skillnad från det mesta av skatter tillbaks till mig och mina fiske vänner!
                  Senast ändrad av .art; 2018-02-01, 11:42.

Kommentera

• Ursprungligen postat av .art Visa inlägg
                    "125 kronor per paket + 25% av värdet."

Allt dyrt köper jag inom norden, så som spön och större saker.

Men jag kommer att fortsätta beställa småsaker för en dollar.
                    Fastnar paketet så skiter jag i att lösa ut, nekar att jag beställt och så beställer jag det igen och hoppas att det går igenom.

Postnord förtjänar inte en krona, dom sköter posten så otroligt dåligt redan som det är. Jag har haft problem med post som inte kommer sedan dom tog över. Kineserna betalar dessutom redan för frakten av paketen.
                    Skatt och tull bryr jag mig inte speciellt mycket om heller. Minst 75% av dom pengarna försnillas på ett eller annat sätt.

Jag är dock typen som alltid köper fiskekort, för det går till skillnad från det mesta av skatter tillbaks till mig och mina fiske vänner!
                    Du och jag gör och tycker exakt lika min vän

Peter

Kommentera

• Någon som har köpt dropshot krokar från aliexpress? Tänkte köpa på mig typ ett 100 pack eller dyligt så man har

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Stizo, 2003-10-23, 07:14
                      23 svar
                      3 856 visningar
                      1 gilla
                      Senaste inlägg Peter B
                      av Peter B