Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
"Kinaskit" - Recensionstråd
Collapse
X
-
Tack för bilderna. Jag har 1 x 300 m flätlina och 1 x 100 m lina. Satte du på bara tejp på botten? och sedan spolade på? , hur många meter?. Jag har orginalspolen kan tilläggas
http://www.aliexpress.com/item/Truli...08.0.56.7Hk2Yz.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Zolwikus Visa inläggTack för bilderna. Jag har 1 x 300 m flätlina och 1 x 100 m lina. Satte du på bara tejp på botten? och sedan spolade på? , hur många meter?. Jag har orginalspolen kan tilläggas
http://www.aliexpress.com/item/Truli...08.0.56.7Hk2Yz.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Sir Fish-a-lot Visa inläggGäik, om du inte grundat på något sätt (eller knutit fast linan, om spolen är perforerad) så kommer troligtvis hela linan att snurra runt på spolen och du kommer att tro att det är fel på bromsen.
Var då inga problem att spola på.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Sir Fish-a-lot Visa inläggSpola på utan att grunda brukar funka bra. Problemet med glidande linpaket kommer vid praktiskt fiske...
Får tänka på det iaf tills det ska bytas på någon annan rulle.
Konstigt jag iaf aldrig upplevt problem med glidande linpaket, bör ju hända varje gång om man inte grundat isf.Senast ändrad av gälk; 2016-07-06, 18:28.
Kommentera
-
Satte på ett 30 meter resterande lina jag hittade som var perfekt lindimension för fisket jag ska utöva. Rullen och spöet ska först och främst användas till fisket i kanalen i malmö efter abborre men även popperfiske efter nämnda art. 100 meter flätlina på det ska nog räcka. Fick till slut till det efter lite krångel. Rullen sitter perfekt på spöet ( okuma dead ringer 6 fot ).
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Zolwikus Visa inläggSatte på ett 30 meter resterande lina jag hittade som var perfekt lindimension för fisket jag ska utöva. Rullen och spöet ska först och främst användas till fisket i kanalen i malmö efter abborre men även popperfiske efter nämnda art. 100 meter flätlina på det ska nog räcka. Fick till slut till det efter lite krångel. Rullen sitter perfekt på spöet ( okuma dead ringer 6 fot ).
Men när jag har spolat på så har jag gjort på flera olika sätt. Med tejp, med nylon, med knut genom hål osv osv.
Aldrig varit problem. Nu använder jag tejp till alla, men det är mest bara för att vara på den säkra sidan.
Hur menar du med att det snurrar upp sig och så? Har du inte spänt dit linan riktigt? Man ska ju helst ha bra med press på det så att man packar linan rejält. Så de övre varven inte gräver ner sig när man får fisk eller liknande.Ingen fisk är chans för fisk.
https://ingenvidarefiskeblogg.wordpress.com/
Kolla gärna in min Youtube-Kanal. Finns en massa kul skit där.
https://www.youtube.com/user/jurgenjons
Kommentera
-
Ursprungligen postat av joens Visa inläggTog du det i botten eller i toppen? Det måste ju bli jättejobbigt med en knut om det är i toppen på spolen.
Men när jag har spolat på så har jag gjort på flera olika sätt. Med tejp, med nylon, med knut genom hål osv osv.
Aldrig varit problem. Nu använder jag tejp till alla, men det är mest bara för att vara på den säkra sidan.
Hur menar du med att det snurrar upp sig och så? Har du inte spänt dit linan riktigt? Man ska ju helst ha bra med press på det så att man packar linan rejält. Så de övre varven inte gräver ner sig när man får fisk eller liknande.
Kommentera
Foton
Collapse
-
Svar till Den stora tråden om finesse abborreav Robbe511In other news, abborrarna har börjat vakna hos mig verkar det som. 4 st men inga monster, plus ett gäng...3 Foton
-
Kanal: Spinnfiske - Allmänt
2024-04-26, 15:38 -
-
av gaddivarHej!
har tidigare lämnat abborren ifred fram till juni då det för mig brukar bli enklare att hitta...3 Foton-
2024-03-02, 17:47 -
-
Svar till "Kinaskit" - Diskussionstrådav Cosmoz 08Recycler line spooler gjorde det roligare och enklare att spola på lina. Har beställt en adapter för...7 Foton
-
2024-01-27, 13:04 -
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av Stizo, 2003-10-23, 07:14
|
23 svar
3 858 visningar
1 gilla