Ang-Zalt-kopia-j-vlar! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Ang-Zalt-kopia-j-vlar!

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Originally posted by Bergman
    Foppa, ja om pengarna hade gått till den som uppfann wobblern hade det varit helt ok. Vad tror du han får per Zalt egentligen ?
    Tänk lite själv ...

Billiga kopior är ett tecken på att orginalen är för dyra. Punkt !
    ...eller ett tecken på att man väljer att göra kopiorna av sämre plaster och med mindre noggrannhet.En Bomber som håller flera år är mycket mer värd än en Conrad som pajjar första gången man rycker loss den ur vassen.Låt Ron Thomson, Fladen och dylikt säljas på mackarna så att man hittar riktiga grejjer hos redskapshandlarna.
    Vad gäller Zalten så går nog pengarna till rätt kille, Role´n har koll.
    Frågan är vad som händer om kopior och dåliga plagiat tar över marknaden helt.Vem väljer att utveckla och förfina redskap och bete när man vet att det är plagiaten som tar över? Bergman kanske?
    Tänk lite själv...
    //S
    Senast ändrad av Rudan; 2003-08-26, 16:59.
    Du kommer komma ihåg mig för alla gator bär mitt namn.

´til things are brighter, I´m the man in black

Kommentera

dt e rätt Rudan! o sen tycker jag att bergman har lite fel ja tycker inte 109 kr är så mkt för en grym wobbler!

Kommentera

Hatar rena plagiat typ Esox...fan Sporting hade med en kopia på Zam-wobblern innan jag hittade orginalet i butik..ärligt talat så vad är skillnaden mellan tex en Conrad och en Bomber...30-40 spänn?? Mao knappt en pilsner på krogen.

Kommentera

conrad suger b*lle!!!!! lacken går bort efter ett hugg!!

Kommentera

Bergman, du som verkar omdömesgill och trevlig - har du ramlat och slagit dig? Folk som resonerar som du borde med samma argument kunna stjäla en bil för att den är för dyr - eller hur? Skillnaden är bara att det är svårare att stjäla den nya bilen och det finns en yttre - materiell - verklighet att ta ställning till, därför gör man det inte. Sannolikt kör du med piratkopior på mjukvara också - för att den är för dyr. Jag vet att folk har svårt att fatta detta men vi har bestämt oss för att den typen av beteende är straffbart med fängelse i max 2 år. Skälet till detta är att vi genom att säkra visst skydd för immateriella värden möjliggör för folk att investera i innovationer. Vi har genom att förbjuda stöld säkrat visst skydd för materiella tillgångar och därmed möjliggjort för folk att investera i den typen av innovationer. Om ingen är villig att satsa på innovationer stannar utvecklingen. Den som inte får nån ROI satsar inga pengar. Exox är ett ofog, liksom Swim Willy och andra plagiat. Är det någon som ska tänka om så är det du.
            /CW

Kommentera

Jag håller med bergman fullt ut. Bara dragen är BRA så gör det inget att det är kopior. I alla fall när det gäller bomber. På färgen MXB så är lackeringen rent fasanfull. Efter första hugget börjar den flagna och efter ett gäng gäddor är den helt renskalad från färg.

Jag har aldrig varit med att en conrad har gått sönder när man rycker den ur vassen. Jag har massvis med conrad och fått mkt gädda på dom, dom håller minst lika bra som bomber och lackeringen är mycket bättre.

Att dom skulle gå sönder är nåt som hans nordin gnällde om bara, det var nästan lite smålustigt det
              my precious....

Kommentera

XMB menade jag. ooops :P
                my precious....

Kommentera

Originally posted by Rudan
                  ...eller ett tecken på att man väljer att göra kopiorna av sämre plaster och med mindre noggrannhet.En Bomber som håller flera år är mycket mer värd än en Conrad som pajjar första gången man rycker loss den ur vassen.Låt Ron Thomson, Fladen och dylikt säljas på mackarna så att man hittar riktiga grejjer hos redskapshandlarna.
                  Vad gäller Zalten så går nog pengarna till rätt kille, Role´n har koll.
                  Frågan är vad som händer om kopior och dåliga plagiat tar över marknaden helt.Vem väljer att utveckla och förfina redskap och bete när man vet att det är plagiaten som tar över? Bergman kanske?
                  Tänk lite själv...
                  //S
                  Jag tycker att kvaliteten på Zalt-wobblerna är skit. Färgen släpper lätt.
                  Sporten i sportfiske är att göra det svårare än det behöver vara.

Kommentera

Johan, på de gamla zaltarna ja, nu håller de mycket bättre...

Kommentera

Originally posted by Foppa
                      Johan, på de gamla zaltarna ja, nu håller de mycket bättre...
                      Där ser man, det var en trevlig nyhet.
                      Då får man väl vinna på lotta, eller skaffa ett jobb så man kan köpa en då.
                      Sporten i sportfiske är att göra det svårare än det behöver vara.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Stizo, 2003-10-23, 07:14
                      23 svar
                      3 846 visningar
                      1 gilla
                      Senaste inlägg Peter B
                      av Peter B