Ang-Zalt-kopia-j-vlar! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Ang-Zalt-kopia-j-vlar!

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Helt riktigt..Är bara så sömnig idag att jag inte orkat läsa allt. Mycket jobba o lite sova..Jag gillar ironiska inlägg..Va faan..Man har ju Dinsdale Piranha som idol (Från Monty Python) :o)

Kommentera

Biltema/Mekonomen vs. orginaldelar till bilen ?
      Köpa billiga drag och ha många att välja mellan och inte bry sig ett skit om man kastar bort vs. köpa några få dyra drag och fiska med dom ?
      Ja, valet är självklart. Kopiorna har oftast inte samma kvalitet som orginalet, och det går ju att nämna en massa grejor.

Nån nämnde att om man dänger Conrad i en sten så går den sönder, det är ju ganska självklart med plastvobblers som väger lite mer. Har kastat sönder Zalt, Tomic, Bomber, Wizz osv... Bara för att nämna några orginal med såkallad "kass" kvalitet.

Stod lite grejor om zalt-plagiaten på www.zalt.se för ett ganska bra tag, kolla nyhetsarkivet eller vad det heter. Kanske står något vettigt där.

Kommentera

Foure!
        Härlig ironi... Den gillar vi :-)

Stizo!
        Huvudet på spiken varför priserna skiljer mellan ex vis USA och Svedala... Att det dessutom är vi svenskar som själva påverkar prisskillnaden gör det extra intressant!

/D

Kommentera

jag har en av ron thompsons zaltkopior. zalza heter den tror jag visst, och den har en hajfena. Har inte lyckats få någon fisk på den heller eftersom att den gör volter i vattnet när den vevas in. den ligger långt ner i lådan kan jag säga!

Kommentera

Kollade in mina "zalt" wobblers som jag köpt från Blixt Sport i Umeå och det är inte Zalt utan Sure Catch Esox.. Känns ju lite trist när dem marknadsför dem som Zalt i butiken.
            Ohh shoo, ain´t this a fine howdy doo!

Kommentera

sist jag var på blixt hade dom "riktiga" zalt också! uselt att säja det är zalt. skickade mitt exför att köpa en salmo slider där snubben sålde henne en fatso

Kommentera

Mjaa, asså nu när du säger det så.. tror dem har några ex av riktiga Zalt.. Men märkningen av vad som är Esox och Zalt är inte direkt solklart. Var just därför jag åkte på o köpa Esox. Fast hade jag varit lite mer uppmärksam (visst dock inte att Esox fanns när jag köpte dem) så hade det nog inte hänt.. Men men, har ju iaf fått fisk på dem så..
                Ohh shoo, ain´t this a fine howdy doo!

Kommentera

Jag har några Zalt och några Sure catch och min uppfattning är att Zalt inte håller nån vidare kvalite. Dom jag har släpper färgen ganska lätt på, och nån glipar ganska rejält i skarven. Det ger inget vidare intryck i mina ögon även om dom håller ihop.

Sen för att säga något positivt, så får jag säga att gången på Zalt ser mer attraktiv ut än på Sure Catch, men vad gäddan tycker kan jag inte uttala mig om.

So far: Zalt vs. Sure catch 0-2
                  Började fiska med Zalt/Sure catch i år kan tillägas.

Kommentera

I tillägg till mitt tidigare tjat vill jag bara säga att Esox är ett ofog och inte borde få säljas. Mönsterintrång. Blä.

Kommentera

• Vad det gäller kopior tycker jag Conrad är helt ok, visst Bomber kanske är bättre kvalitetsmässigt men det är ju en balansgång mellan hur mycket man är beredd att betala för kvalitet, med Conrad så får man ju en valmöjlighet iaf, sedan skadar det ju inte att den faktiskt funkar rätt bra.

Sedan finns det mindre bra kopior. Jag tycker "SureCatch" Zalt kopia är ganska värdelös. Jämförde båda vid en fisketur, surecatchen gick som en pinne i vattnet i jämförelse med zalten, och verkar alldeles för flytbenägen. Brukar "jerka" lite med mina zalts ibland, med surecatchen gick det knappt. Nej aldrig mer SureCatch!

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Stizo, 2003-10-23, 07:14
                      23 svar
                      3 873 visningar
                      1 gilla
                      Senaste inlägg Peter B
                      av Peter B