Helt riktigt..Är bara så sömnig idag att jag inte orkat läsa allt. Mycket jobba o lite sova..Jag gillar ironiska inlägg..Va faan..Man har ju Dinsdale Piranha som idol (Från Monty Python) :o)
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Ang-Zalt-kopia-j-vlar!
Collapse
X
-
MangeM
Biltema/Mekonomen vs. orginaldelar till bilen ?
Köpa billiga drag och ha många att välja mellan och inte bry sig ett skit om man kastar bort vs. köpa några få dyra drag och fiska med dom ?
Ja, valet är självklart. Kopiorna har oftast inte samma kvalitet som orginalet, och det går ju att nämna en massa grejor.
Nån nämnde att om man dänger Conrad i en sten så går den sönder, det är ju ganska självklart med plastvobblers som väger lite mer. Har kastat sönder Zalt, Tomic, Bomber, Wizz osv... Bara för att nämna några orginal med såkallad "kass" kvalitet.
Stod lite grejor om zalt-plagiaten på www.zalt.se för ett ganska bra tag, kolla nyhetsarkivet eller vad det heter. Kanske står något vettigt där.
Kommentera
-
Mjaa, asså nu när du säger det så.. tror dem har några ex av riktiga Zalt.. Men märkningen av vad som är Esox och Zalt är inte direkt solklart. Var just därför jag åkte på o köpa Esox. Fast hade jag varit lite mer uppmärksam (visst dock inte att Esox fanns när jag köpte dem) så hade det nog inte hänt.. Men men, har ju iaf fått fisk på dem så..Ohh shoo, ain´t this a fine howdy doo!
Kommentera
-
Jag har några Zalt och några Sure catch och min uppfattning är att Zalt inte håller nån vidare kvalite. Dom jag har släpper färgen ganska lätt på, och nån glipar ganska rejält i skarven. Det ger inget vidare intryck i mina ögon även om dom håller ihop.
Sen för att säga något positivt, så får jag säga att gången på Zalt ser mer attraktiv ut än på Sure Catch, men vad gäddan tycker kan jag inte uttala mig om.
So far: Zalt vs. Sure catch 0-2
Började fiska med Zalt/Sure catch i år kan tillägas.
Kommentera
-
Vad det gäller kopior tycker jag Conrad är helt ok, visst Bomber kanske är bättre kvalitetsmässigt men det är ju en balansgång mellan hur mycket man är beredd att betala för kvalitet, med Conrad så får man ju en valmöjlighet iaf, sedan skadar det ju inte att den faktiskt funkar rätt bra.
Sedan finns det mindre bra kopior. Jag tycker "SureCatch" Zalt kopia är ganska värdelös. Jämförde båda vid en fisketur, surecatchen gick som en pinne i vattnet i jämförelse med zalten, och verkar alldeles för flytbenägen. Brukar "jerka" lite med mina zalts ibland, med surecatchen gick det knappt. Nej aldrig mer SureCatch!
Kommentera
Foton
Collapse
-
Svar till Den stora tråden om finesse abborreav Robbe511In other news, abborrarna har börjat vakna hos mig verkar det som. 4 st men inga monster, plus ett gäng...3 Foton
-
Kanal: Spinnfiske - Allmänt
2024-04-26, 15:38 -
-
av gaddivarHej!
har tidigare lämnat abborren ifred fram till juni då det för mig brukar bli enklare att hitta...3 Foton-
Kanal: Spinnfiske - Allmänt
2024-03-02, 17:47 -
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av Stizo, 2003-10-23, 07:14
|
23 svar
3 873 visningar
1 gilla
|