P&T Säffsen - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

P&T Säffsen

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• P&T Säffsen

Ska iväg på en liten fiske tripp med en gäng vänner nu i maj, har knappt aldrig fiskat inplanterat och behöver därför tips, då man självklart har som mål att bräcka polarna även i detta fiske...!!!

Effektivaste fiske tipsen uppskattas, gör nu detta till en givande tråd vet att ni kan..!!!
    Tips om:

-utr-

-bedrivandet,djupfiske,bottenmete,snabbspinn,popper ,spinnare,sked, denna årstid vatten temp kontra djup, hastighet mm mm???

- beten?????????

fisket kommer att ske i Symbios med ett gäng kalla så ngt överdrivet spö viftande blir det inte, men vanligt spinn/haspel/mete/fluga-var visst svårt i denna sjö...

Om ngn har vettig utr att sälja så erbjud på tråden allt från komplett utr till beten!!!!

Hejsan. Vilket / vilka vatten ska ni fiska i?
    Det finns ju några att välja mellan.
    Jag bor i närheten och personligen fiskar jag HELST i Stora Låsen...
    Personligen anser jag att deras fiskepaket är starkt överdrivna och lovar mer än de håller men men...

Stora Låsen då... BÅT om ni har möjlighet till det. Långedrag... fan jag älskar det fisket... så rofyllt. Och man kan få fina öringar där. Runt ön brukar det vara bra men även inne i viken där bäcken från lilla låsen rinner ut.Förut fick man fiska i låsån... liten trevlig å med spännande fiske. Kolla om man får det nu med. rekomenderas. Man KAN fiska med fluga & spinnare i den ån men mete där funkar bäst då den är väldigt liten.

Röälven är tyvärr avstängd pga restaurering... synd, för där kunde man få finfina öringar. Men när den är lovlig igen kan jag rekomendera den.

hur stor frihet har ni i ert paket? Får ni röra lite på er? ta en tur till Upprämmen isf. Billiga kort, ganska nära säfsen (men inte deras vatten). Ursprunglig stam av både öring och röding som dock får hjälp av stödutsättningar...

Eller en tur söderut till hällefors vatten, till exempel hedtjärn och yxtjärn (i yxtjärn får man hyra båt). Kanon.
    Eller Lesjöfors och fisklösen... tja... ni har att välja på.

men, stora låsen som sagt, långedrag. Lilla är bra men "ful"... många hyggen runt den...

Brukade köra små spinnare, mepps, droppen, vibrax men även små drag som t.ex. lillöringen

Ja, lite "hjälp" kanske det var?
    Senast ändrad av GäddJävel; 2005-05-11, 08:43. Anledning: enorma stavfel... hua

Kommentera

Fyrtjänarna?

Om det är dit ni ska så... har jag inte en susning. För "nytt" för mig.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
      Startad av Stizo, 2003-10-23, 07:14
      23 svar
      3 787 visningar
      1 gilla
      Senaste inlägg Peter B
      av Peter B