Ambastrul - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Ambastrul

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Linan skär ned, som nämnts tidigare samt bildar små äckliga "byglar" som linan fångar upp på vägen ut.
    Jag har haft ett liknande problem med spiderwire ultracast 0:17 på en Amb, Record 51, när linan blivit blöt kändes det som man stod och sköt k-pist när dom där små öglorna rätade ut sig. Ända sättet att bli av med eländet var att köpa en annan lina...

Kommentera

jag började jerka för ett halvår sedan och då hade jag en svart fireline den skar ner hela tiden!

Kommentera

jag började jerka för ett halvår sedan och då hade jag en svart fireline den skar ner hela tiden!
        Om det är någon butik som sålt en fireline till multi har du blivit lurad eller så vet dom ingenting, fireline är en enligt mig den bästa haspellinan men har inte på en multi att göra, den är inte rund det är därför den skär ner.

Kommentera

Min lina ser platt ut. Men det känns lite skumt att typ dogger (om det var de som plockade ihop just mitt set) skulle veva på något som innebär strul. Mitt set köpte jag beggat som jag skrev tidigare, och det är inte säkert att det var från dogger.
          Men har för mig att killen jag köpte setet av sade så!
          Vilken lina rekomenderas till multi?

Alla mina vikter är närmast centrum om det har med saken att göra. Dock har jag bromsen inställd så, att när jag "frikopplar" rullen, ramlar betet precis ned. Men det är bara en ren gissning på inställning. Jag har dock labbat lite med bromsen och har funnit att ovan nämnda inställning innebär minst strul så länge linan är tight på spolen.

Kommentera

Alla mina vikter är närmast centrum om det har med saken att göra.
            Om du menar att dom sitter i centrum och inte kan glappa och du endast kör med mek-broms kan mycket väl strulet ligga där, mek-bromsen sätter spolen i kläm vilket kan ställa till med ryckiga kast och att rullen blir tungvevad.

Börja med att aktivera 4 av C-vikterna och släpp på mek-bromsen, när du sedan blir mer van så kan du låsa fler c-vikter.

Kommentera

Ursprungligen postat av jorgen.mansson Visa inlägg
              när du sedan blir mer van så kan du låsa fler c-vikter.
              Och med låsa menar du att man trycker fast dom så nära centrum som möjligt?

Hmmm, måste nog öppna rullen och kolla lite närmre på vad som snurrar där inne

Kommentera

Aktivera 4 vikter och spola på PowerPro 0.36

Kommentera

Är alla vikterna avaktiverade så förstår jag vrf det blir skatbo. Testade själv utan vikter idag,o de va ingen höjdare alls.
                  Den som tycker sex är det skönaste som finns har aldrig varit riktigt skitnödig

Kommentera

Och med låsa menar du att man trycker fast dom så nära centrum som möjligt?
                    Helt rätt, med 4 vikter aktiva bör du inte behöva mek-bromsen alls.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Stizo, 2003-10-23, 07:14
                    23 svar
                    3 784 visningar
                    1 gilla
                    Senaste inlägg Peter B
                    av Peter B