Hur tar ni ut kroken? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Hur tar ni ut kroken?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av kopyto Visa inlägg
    Jimmy85 det är lätt att säga att man bara drar ut kroken och klipper hullingen när det gör så förbannat ont. Skulle behövas 3 ******** för att klara det, hur jävla hög smärttröskel har folk?
    Ja det känns lite att trä ut den. Men med en rejäl tång o lite fart så slipper man plåga sig längre än nädvändigt. Jag har trätt ur 3 st krokar på de viset efter ja va på akuten en gång o såg hur dom gjorde.
    Den som tycker sex är det skönaste som finns har aldrig varit riktigt skitnödig

Kommentera

Brukar ge fan i att fastna Men tvek om jag hade pallat göra igenom den och knippsa. Hade säkert åkt till doktorn.

Kommentera

Ser gött ut, jag måste säga att en grov gäddkrok finns det inte en chans att jag trycker igenom den själv. Har gjort det med små klena krokar men aldrig en grov. Kolla länken nedan, det är min värsta självkrokning någonsin.

Delade draget med en åttakilos madame som absolut inte ville vara stilla. Efter detta är jag sjukt försiktig när jag tar upp en fisk.
        //C
        http://sportfisher.se

Kommentera

Okej, då känner jag mig inte allt för Mesig då fick den här precis innan Click image for larger version

Name:	image.jpg
Views:	1
Size:	145,4 KB
ID:	1769199 så jag ska inte klaga allt för mycket!

Kommentera

Skulle säkert överlåta ditt fall till läkare... Ser ju för jävligt ut! Själv fick jag en av krokarna i stingerkroken långt in i handflatan när jag skulle kroka av en gös som satt på kroken på jiggskallen. Vad gör man vid fyratiden på midsommaraftonens morgon? Kunde inte kroka av fisken med en krok i handflatan så jag tog kroklossaren och vred till. Det var inte skönt och det blödde som f-n, men fisken kunde befrias och efter en stund slutade det blöda. Var blå i hela handen ett par dagar och visst gjorde det ont, men sillen på kvällen dövade smärtan effektivt...

Kommentera

jag brukar föredra att inte sätta krokarna i mig frånbörjan ! men jag kör i regel enkelkrok utan hulling för det är smidigast varesej du flugfiskar gädda eller öring. ved dock inte hur en hullingslös 3krok är något men tror att den inte skulle kroka sämre?
              http://arnefansfiske.wordpress.com/ "Vad vore man utan fiske?"

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
              Startad av Stizo, 2003-10-23, 07:14
              23 svar
              3 777 visningar
              1 gilla
              Senaste inlägg Peter B