Gäddfiske i MARK - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Gäddfiske i MARK

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Gäddfiske i MARK

hej! undrade bara fall någon på denna tråd har erfarenheter om gäddfiske runt om i marks kommun? vilka sjöar skulle ni rekommendera till ett kanon gäddfiske nu på somomaren? Tips på metoder samt teknik uppskattas också
    //vilsen fiskare...

Tjena! Stora och lilla hornsjön, även kallade stora och lilla horredsjön. Vad gäller stora hornsjön så har jag bara fiskat i den halvan som är åt Horredshållet, har dragit många gäddor mellan 1-2kg men har kamrater och bekanta som landat några på mellan 5 och 10kg. Vi brukar oftast ro drag runt sjön, nu mer bor jag i Stockholm och har inte fiskat själv där på ett tag, men enligt mina kamrater så ska det fortfarande vara bra fiske där. Om du har tid så kan det nog vara värt ett test, annars finns Fävren i Kungsäter (inte Mark, men nära nog), Oklången i samma ort och Tolken som sträcker sig mellan Kungsäter och Torestorp. Alla dessa har det dragits bra med gäddor i genom åren, och en hel del stora fina exemplar.

Skitfiske // Alex

Kommentera

Ursprungligen postat av Dahlberg7 Visa inlägg
      hej! undrade bara fall någon på denna tråd har erfarenheter om gäddfiske runt om i marks kommun? vilka sjöar skulle ni rekommendera till ett kanon gäddfiske nu på somomaren? Tips på metoder samt teknik uppskattas också
      //vilsen fiskare...
      Hej Markus Dahlberg;

Besök Wollmars Sportfiske i Borås och be dem om tips på bra sjöar i Marks kommun...

Go for the Big Ones!

Old Firehand

Kommentera

Ursprungligen postat av Old Firehand Visa inlägg
        Hej Markus Dahlberg;

Besök Wollmars Sportfiske i Borås och be dem om tips på bra sjöar i Marks kommun...

Go for the Big Ones!

Old Firehand
        Nu är inte Wollmars det mest serviceinsriktade företaget man kan tänka sig.
        Så innan dom delar med sig av något så skall du gärna ha köpt halva butiken...
        Bättre att vända sig till grabbarna på Skene Järn. Om någon kan vart du skall fiska i Mark så är det dom.

Kommentera

vill påstå att wollmars håller i särklass mycket hög service vad gäller hjälp vid köp, tips på sjöar och även var ramper osv finns.

snacka me per eller fredrik dom e grymma.

dom e alltid trevliga mot mig å vi snackar jämt när jag är inne.

Kommentera

Ursprungligen postat av Testis Visa inlägg
            Nu är inte Wollmars det mest serviceinsriktade företaget man kan tänka sig.
            Så innan dom delar med sig av något så skall du gärna ha köpt halva butiken...
            Bättre att vända sig till grabbarna på Skene Järn. Om någon kan vart du skall fiska i Mark så är det dom.
            Hej Markus Dahlberg;

Ägaren till Skene Järnhandel, Olle Johansson är (var) en mycket stor kund och personlig vän till mig sedan början av 1980-talet. Troligtvis har Olle J. gått i pension, men någon av hans yngre släktingar har sannolikt axlat hans mantel...

Likaså var Wollmar Nilsson som startade och ägde Wollmars Sportfiske i Borås. Trevligare och mer serviceminded butiksägare inom sportfiskebranschen hittar du inte på denna planet....

Go for the Big Ones!

Old Firehand
            Senast ändrad av Old Firehand; 2013-07-29, 19:33.

Kommentera

Ursprungligen postat av Old Firehand Visa inlägg
              Hej Markus Dahlberg;

Ägaren till Skene Järnhandel, Olle Johansson är (var) en mycket stor kund och personlig vän till mig sedan början av 1980-talet. Troligtvis har Olle J. gått i pension, men någon av hans yngre släktingar har sannolikt axlat hans mantel...

Likaså var Wollmar Nilsson som startade och ägde Wollmars Sportfiske i Borås. Trevligare och mer serviceminded butiksägare inom sportfiskebranschen hittar du inte på denna planet....

Go for the Big Ones!

Old Firehand
              www.trumman.com
              Hej Leif!

Wollmar kan säkerligen ha varit enormt serviceminded när han ägde butiken.
              Var dock inte speciellt intresserad av fiske då det begav sig.

Min personliga åsikt om Wollmars service grundar sig endast på nuvarande ägarna Per och Fredriks bemötande de gånger jag varit inne i butiken och handlat. Var inne hos dom förra året när jag i ett svagt ögonblick var inne på att börja flugfiska och frågade om råd kring utrustning och om bra fiskevatten i närheten. Att få hjälp med bra utrustning var ju inget problem, men när det kom till lämpliga fiskevatten så var det locket på. "Sådant delar man ju helst inte med sig av eftersom det inte finns så många i närheten och man vill ju inte att dom skall bli överbefolkade" var ungefär det svaret jag fick.

Däremot har jag alltid fått bra service oavsett vad det gällt på Skene Järn och där tar dom sig gärna tid att "snacka lite skit" även om man inte skall storhandla och bjuder samtidigt på lite goda råd om platser som dom fått bra utdelning på.

Att andra kan ha en helt annan uppfattning om Wollmars respekterar jag till fullo, men mitt svar grundade sig på mina erfarenheter om dessa två butiker.

MVH

Martin

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
              Startad av Stizo, 2003-10-23, 07:14
              23 svar
              3 777 visningar
              1 gilla