Fiskeplatser och frågor Varberg och hallandsområdet. - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Fiskeplatser och frågor Varberg och hallandsområdet.

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Fiskeplatser och frågor Varberg och hallandsområdet.

Jag vill till att börja med att säga förlåt om jag lagt inlägget i fel tråd (registrerade mig igår). Mod får gärna flytta om så behövs. Men jag har några frågor om fiske runt om i Varberg och hallandsområdet.
    1. Har någon testat fisket vid årnäsudde? Kan man få makrill där från land? Är det bra? Brukar endast fiske med haspelspö men har även ett klass 7 Flugspö.
    2.kan ni något annat mycket bra fiske ställe runt om Varberg eller i hallandsområdet? Har testat viskansutlopp. Ska man försöka högre upp mot veddige? Hugger dom bättre där har nemligen hört det. Inte jätte sugen på att meta bara.
    Hade varit kul att kunna dra lite äckelgädda (näbbgädda) gärna från brygga eller klippa. vart kan man göra det i Varberg?
    Spelar egentligen ingen roll vad jag får på kroken. Vill bara ha ryck i spöt hälst ganska hårt men det går bra med små fjösiga firrar också. Så om ni kan besvara mina frågor eller ge förslag på bra fiske platser får ni gärna göra det!
    Alla svar är jag mycket glad för. Tack! //Killen som vill ha bra tips och råd

ställen som rekommenderas är väl getterön eller om du vill trängas med massa folk piren utanför fästningen.

Kommentera

Vad kan man få från piren? Kan man dra makrill och näbbgädda där?

Kommentera

jupp, mest makrill nu tror jag.

Kommentera

Var där idag och testade runt 12 tiden. Blåste för mycket tyckte jag inget napp. Körde med toby och något avlångt drag. Fick inte ens en käning när jag hade powerbait på. Gick jag dit på fel tid punkt?

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
          Startad av Stizo, 2003-10-23, 07:14
          23 svar
          3 783 visningar
          1 gilla
          Senaste inlägg Peter B
          av Peter B