Vem testar spön,rullar?!? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Vem testar spön,rullar?!?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Vem testar spön,rullar?!?

Tjena

Jag undrar om det finns någon hemsida där man testar fiskeutrustning,rullar och spön etc. i Sverige eller Europa.
    Och då menar jag nya releaser av utrustning.
    Den enda vettiga som jag vet är http://tackletour.com/ men de testar Bass utrustning i de flesta fall.

Sådana tester brukar inte säga så mycket. De flesta grejor känns och verkar fungera bra när man tar dem ur kartongen.

Kommentera

Man ska ta allt de skriver i dessa tester med en nypa salt.
      I mitt tycke, de flesta tester av prylar (fiskeutrustning, båtar, bilar, "you-name-it") är "vinklade" och det inte så konstigt med det.
      Det är ju vanliga människor som skriver vad de tycker om utrustning de recenserar och de har preferenser oxå, precis som vi andra.

Sen det finns folk som tar testerna som publiceras i media som en bibel. Jag kommer ihåg mkt väl att en kille skrev så här om ett förslag till ett jerkspö: De spöt ni föreslår kan inte vara bra, för att det fanns inte med i "(fisketidningsnamn)" jerkspötestet . Spöt i fråga var ett st croix legend tournament.

Häls /T
      Senast ändrad av tonyex; 2013-06-26, 09:42.

Kommentera

Letade själv efter en sådan sida, startade tom en tråd här på FS om det. Verkar i alla fall inte finnas något sånt i Sverige, vilket är riktigt synd då jag anser att det behövs. Då syftar jag på en sida som enbart innehåller tester/recensioner av fiskeutrustning. Det närmaste man kommer en sådan sida i Sverige är recensionsdelen här på FS. Hittade däremot en polsk sida med tester/recensioner av ny utrustning, men där är informationen endast på polska, funkar väl helt ok med Google Translate: www.fishing-test.pl
        www.custombaits.se

Kommentera

Bästa tipsen får du nog faktiskt från forum liknande FS. Längre användning av prylarna och fler åsikter väger tyngre än någon sida som har klämt å känt på på prylarna i en timme, iaf enligt mig. Att skriva artiklarna lär nog ta längre tid än själva "testandet".

Edit; FishEco gör lite småtest av prylar som brukar hamna i deras eMagazine eller vad de kallas.
          Senast ändrad av Leon; 2013-06-26, 11:05.

Kommentera

Personer som tester har ju sina egna preferenser medans dina med störta sannolikhet är helt annorlunda. Så frågan är om ett test egentligen har någon positiv effekt för en konsument. Det är snarare den marknadsföringen som lyckats bäst som avgör om ett spö är bra eller dåligt kan jag tycka.
            sigpic

Kommentera

Tack för alla svar.

Problemet är just vad ni andra har skrivit är att många är färgade av sina egna tycken och smak.
              Det är väl det som jag anser att vi i Sverige saknar.Vad vi behöver är en hemsida där man objektivt prestandan,kvaliten etc utav nya produkter.
              Om man tittar på t.e.x Tackletour så har man lyckats väldigt bra med att utföra dessa tester och vill ändå påstå att det bör gå.

Men tyvärr vill jag påstå att många är färgade (sponsrade) och då utgår utifrån sina egna varumärken.

Kommentera

Test av haspelrullar finns det nog ingen som gör det grundligare än Alan Hawk (http://www.alanhawk.com/). För någon som dessutom är intresserad av insidan av rullen så gör han grundliga isärplockningar och dissekerar allt i sina beståndsdelar.

Han är vad jag vet helt oberoende och han har inte testat jättemånga rullar än så länge. De flesta är ur det högre segmentet men inte alla.

Här är ett test av Sorön t ex: http://www.alanhawk.com/reviews/soro.html
                Senast ändrad av Kalle Mandelstam; 2013-06-27, 19:06.
                A thing is right when it tends to preserve the integrity, stability, and beauty of the biotic community. It is wrong when it tends otherwise. - Aldo Leopold

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                Startad av Stizo, 2003-10-23, 07:14
                23 svar
                3 846 visningar
                1 gilla
                Senaste inlägg Peter B
                av Peter B