zalt kopior - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

zalt kopior

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Jag stör mig så jäkla mycket at det inte är sant på "märket" Esox!!

Citerar från en annons:
    "Esox 140mm STD
    Mycket bra gäddwobbler som vi vet fungerar överlägset mot många andra liknande wobbler."

Priset på den är 89:-

Dom får det ju att låta som om det vore orginalet!
    Jag fattar inte hur någon butik äns kan tänka sig att köpa in dessa, ser nästan exakt ut som zalt-wobblern och kostar nästen lika mycket! Varför kan man inte köpa in orginalet då?

Jag blir så arg.. Zalt har skapat en mycket mycket bra gäddwobbler och så kommer Esoxtöntarna och tar åt sig äran...

Sen tror dom att dom ska kunna säla den bara för att den ser lika dan ut.. men gången fungerar inte alls, det är ju att lura fiskaren...
    Senast ändrad av El Crapone; 2003-04-06, 15:26.

><(((*>

Kommentera

Jag tycker inte priset spelar någon roll. Jag köper fortfarande zalt för jag vet att de är bäst. Men det är bra att det blir lite konkurrens, så att utvecklingen går framåt.
      http://www.kurresfiskeshop.se/bilder...750g_small.jpg

Kommentera

Orginal!

Jag tycker att man skall köpa orginal... Tycker det är fult att kopiera!

Kommentera

Har en polare som köpte en ny zalt i förra veckan. Efter 1a passet så va den sprucken, tog in vatten, hade dålig gång och sjönk. Så de dära med att de är mkt förbättrade vet jag inte. Själv är jag lite intresserad av Esoxen....

Kommentera

Nu ska du inte luras qvarnis, bara för att du är säljare för Esoxen....
            http://www.kurresfiskeshop.se/bilder...750g_small.jpg

Kommentera

Haha.. nä man ska inte lura alla snälla fiskare..

><(((*>

Kommentera

När jag fiskar gädda använder jag nästan uteslutande Zalt, men har provat en del sure catch, men känner ändå mest tillit till orginalet. Sägs att sure catch tillverkas på samma fabrik som Zalt, vet ej om detta stämmer, men sure catch har nu kommit med jäkla fina flasch färger som jag saknas hos Zalt.

Visst har zalt lätt tappat färgen och snabbt blivit slitna. Men dom har skärpt sig ordentligt nu. Färgen sitter mycket bättre och om man tittar lite närmare på zalt så har den fula svetskanten som var längs hela wobblern innan försvunnit.

Kan rekomendera zaltfärgen papegoj, den har gått oerhört bra för mig både vår sommar och höst

Kommentera

Självklart vill man stödja originaltillverkaren så mycket som möjligt, men i vissa fall måste ändå plånboken få styra. Om nu en kopia dyker upp till ett mycket förmånligare pris men som ändå har de kvalitéer originalet har så borde detta peka på ett visst överpris på originalet. Förvisso har de ofta en framtagningskostnad att "ta igen" med deras utsatta pris men i sammanhanget tror jag att detta är en inte allt för betydande summa.

Ett utmärkt exempel är ju Bull Dawg. Då man betalar 250kr, för vad som egentligen är en stor jigg, så borde man kunna förvänta sig att den ska locka till sig fisken, fånga den, få upp den i båten/på land, ha ihjäl den och rensa fisken, allt på egen hand utan att du ska behöva göra någonting. Nu är så ju inte fallet och skulle man förlora detta drag skulle jag bli vansinnig. Om det däremot dök upp en likvärdig fisk-fångare till ett mer humant pris så skulle detta vara ett mycket intressant alternativ.
                  http://vassrycket.blogspot.com/

Kommentera

Har plockat några gösar på Sure-Catch..
                    Dom funkar iallafall
                    Kan tyvärr inte yttra mig om zaltkopian bara då jag inte har provat en sådan.

Kommentera

Sure-Catch = zaltkopia!! och det kan jag avslöjja att det var på en sån jag fick abborrarna i fotoalbumet!! så det är nog min favoritwobbler!!!
                      Alla Sure-Catch är väl inte zaltkopior?
                      För jag har några som ser ut som alldeles vanliga wobblers, ungefär rapala jointed liknande.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Stizo, 2003-10-23, 07:14
                      23 svar
                      3 777 visningar
                      1 gilla
                      Senaste inlägg Peter B
                      av Peter B