zalt kopior - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

zalt kopior

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av Tovi
    Alla Sure-Catch är väl inte zaltkopior?
    För jag har några som ser ut som alldeles vanliga wobblers, ungefär rapala jointed liknande.
    ja så kanske de är!! men Sure-Catch har ialafall gjort zaltkopior...
    nån som vet vart på nätet man kan köpa Sure-Catch wobblers??

Kommentera

En knivig fråga faktiskt. Men det gäller ju att tänka i olika perspektiv. Om jag skulle lägga ner 3 år på att få fram en wobbler som är kanon och fångar fisk. Lägga ner en massa tid och sedan dessutom ha turen att andra får fisk, rykten som sprids och kanske leder till att en fiskebutik väljer att satsa på just ditt bete. Skulle då jag vilja att någon annan, 1-2 år senare, gör en efterapning i ett billigare material, som han sedan kan sälja för 40 kr billigare. Jag själv skulle bli alldeles skogstokig. Däremot så tycker jag då att tillverkaren skulle kunna skruva ner priset ett par kronor.

Måste bara tillägga att brorsan fick ett gäng Humphy Jerk (kopia på salmos Slider) av min farbror i present. Som han hade fått till ett kompispris där han brukar handla. Kopiorna var faktiskt suveräna. Kändes lite klumpigare än originalet men fångade fint med fisk. Den största som jag lyckades locka till hugg var en braxmagad maddam på 109 cm, en riktig gris.

Men allra hellst så fiskar jag med oririginalen, bara FÖRSÖK att föreställa er vilket jobb dessa herrar har lagt ner. Visa tacksamhet och respekt.

Kommentera

Sure-catch variant av Zalt tillverkas inte längre, då dom blev fällda för intrång på mönsterskyddet.
        How inappropriate to call this planet Earth, when clearly it is Ocean." Arthur.C.Clarke

Kommentera

Zalt kopian "Esox" har funkar precis lika bra som orginalzalt, vad jag har lagt märke till iaf, fångar bra med gädda och lacken och kvalitén i övrigt är helt OK.

Den är billigare än orginalet, men är precis lika effektiv och hållbar - sammanfattat.

Dock har Esox slutats tillverkas, då dem vart stämde av Zalt för att den för alldeles för lik. Men det finns några exemplar kvar att köpa.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
          Startad av Bolin, 2008-02-20, 21:08
          3 svar
          2 868 visningar
          0 gillar
          Senaste inlägg Swangsta  
          Startad av ackeliba, 2008-06-12, 14:57