tips på jerkspö, vill kunna fiska med jerkbait, tails, spinnerbaits. - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

tips på jerkspö, vill kunna fiska med jerkbait, tails, spinnerbaits.

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• tips på jerkspö, vill kunna fiska med jerkbait, tails, spinnerbaits.

Hej jag är ny här på fiskesnack. Tänkte kolla om man kunde få lite tips och trix.

Det jag undrar är om nån har ett bra tips på jerkspö om man vill fiska med jerkbaits. tailbeten och spinnerbaits?.
    När det gäller rulle så har jag nog bestämt mig. Det bli nog en revo toro 51hs eller revo toro 51. Är det någon som vet vad det är för skillnad om det är någon skillnad på dom två? Och om det är någon som har nån åsikt om mitt rull val.
    Prisklassen jag hade räknad med var väll runt tusenlappen för spöt.

Snabbt svar önskas eftersom jag vill ut och fiska

revo toro 51hs och revo toro 51. Enda skillnaden är utväxlingen hs (high speed). Själv föredrar jag hs då jag tycker att man bibehåller kontakten med jerken på ett helt annat sätt än med den vanlige. Jävligt go rulle! Angående spö så föredrar iallafall jag vikt klassningen ungefär 60- 120 då det annars blir som att fiska med ett kvasta skaft. En snipa känns med andra ord som att du har fått skit på draget. Lycka till

Kommentera

Hej och välkommen!

Jag sitter själv lite i samma sits - men jag har redan införskaffat min utrustning förra hösten. Jag tycker inte att en klassisk Jerkpinne på 6 fot funkar speciellt bra till tailbeten/spinnerbaits tyvärr, varpå jag funderar på att investera i en 8-9 fots-pinne för just tailar.

Angående rullarna är HS en variant med högre utväxling.

Har tyvärr inget tips på spö just nu men jag ska till Borlänge i morgon för att handla grejer till båten så jag har tänkt känna och klämma lite på spön inne på Vestli's Fiske då.

Kommentera

Okej då förstår jag bättre.
        Har du något förslag på märke på spöt ?
        Tack för snabbt svar

Kommentera

Ursprungligen postat av dr00l Visa inlägg
          Hej och välkommen!

Jag sitter själv lite i samma sits - men jag har redan införskaffat min utrustning förra hösten. Jag tycker inte att en klassisk Jerkpinne på 6 fot funkar speciellt bra till tailbeten/spinnerbaits tyvärr, varpå jag funderar på att investera i en 8-9 fots-pinne för just tailar.

Angående rullarna är HS en variant med högre utväxling.

Har tyvärr inget tips på spö just nu men jag ska till Borlänge i morgon för att handla grejer till båten så jag har tänkt känna och klämma lite på spön inne på Vestli's Fiske då.
          Samma tycke här det är därför jag söker ett spö till alla typer

Kommentera

Har nu fiskat med ABU Svartzonkers spö 7 fot kastvikt till 140? under våren och har hittat mitt combospö. Funkar till jerk, tails och spinnerbaits, och kostar en dryg tusenlapp. Bra köp!

Kommentera

Ursprungligen postat av manged_71 Visa inlägg
              Har nu fiskat med ABU Svartzonkers spö 7 fot kastvikt till 140? under våren och har hittat mitt combospö. Funkar till jerk, tails och spinnerbaits, och kostar en dryg tusenlapp. Bra köp!
              Kollade lite på det spöt du menade, verkar väldigt bra som combospö.
              Vet du om revo toro 51hs är en bra rulle till det här spöt och om man kastar långt med spinnerbaits?
              Tack för svar !

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
              Startad av Stizo, 2003-10-23, 07:14
              23 svar
              3 846 visningar
              1 gilla
              Senaste inlägg Peter B