TJENARE, är helt ny på denna sidan men har fiskat i ett antal år nu. För 6 månader sedan flyttade jag till en liten by med en lagom stor sjö precis intill. Har sått i flera timmar på ett tiotal fiskepass och provat jigga, men har fan inte fått ett skit. Använder mig av vanliga jiggar (curly tails?) De vanligaste i min fiskelåda iaf... Och har testat alla metoder med jiggen.. Att studsa den längs botten, att låta den lyfta från botten för att sedan sjunka igen.. De mesta som jag läst om på nätet. Sedan for jag ut med en polare i sjön på en liten båt o provade vertikal fiske utan ekolod. Så small de på en gädda på min kompis 25 grams twin tail jig eller vad de nu hete.. 6.5 kilo dvs den största gädda jag sett i denna sjö.. Har fått ett gäng snipor o en gädda på 2 kilo på andra drag men ingenting på jigg.. Det jag är mest ute efter är abborre. MEN FÅR INGEN BORRE PÅ JIGG
Grumlig sjö så kör för de mesta med ljusare o mer synliga färger. Men de verkar inte alls intresserade ? Vad gör jag fel ? Har provat tidiga mornar sena kvällar osv men de vill inte..... Några tips snälla ? Har bara tagit borre på jigg 3 ggr i mitt liv, 2 i Malmö kanal och en i kävlinge ån. Behöver hjälp för vill fan lära mig detta med jigg så jag kan kroka något fet borre. Alla svar är tacksamma och de finns säkert någon annan tråd om detta men är ny här så vet inte riktigt hur man hittar det. Tack på förhand !
![Ledsen 2](https://www.fiskesnack.com/core/images/smilies/frown.gif)
Kommentera