Vilket Agn??? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Vilket Agn???

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Vilket Agn???

jag undrar vilka agn som e bra till regnbåge??? Hoppas jag får många svar =)

mvh.. Lenny

Räka är alltid bra! Mask, majs, olika pellets, maggots mm. Är det ett vatten där det regelbundet sättsut fisk så är det alltid lättlurade fiskar i vattnet!
    De är vana att bli matade och skyggar inte för någonting. Då kan majskorn vara riktigt bra iom att de syns bra! Ju längre fiskarna varit i vattnet ju svårare är det att få dom på konstiga beten. Framförallt för att de lärt sig äta naturligföda.

Brukar själv använda en partikelbella att skjutaut majs med över stället där jag flötmetar och eller kör sink and draw. Detta ger ett ljud som på minner om när pellets kommer in i kassarna när de odlas och dessutom syns majs som sagt bra!

Kommentera

Jag har haft stor framgång med PowerBait. Jag har använt PowerEgg-varianten i gult, orange och chartreuse. Låt dem flyta på fri lina eller bottenmeta med kulorna en halvmeter över botten.

Många flötmetar med räka och lyckas minst lika bra. Räka kan ge bonusfångster om det finns fler arter i sjön.

Mask kan gå bra. Sen finns det ju dem som testar majs och korv och gud vet vad och får fisk på det också. Till och med fluga lär fungera!

Finns det kräftor i vattnet är bottenmete med naturligt agn ingen bra metod.

Min favoritmetod är sakta rodd med en Carolina-tacklad gul grubber där jag håller i linan konstant. Du kan byta jiggkroppen mot PowerEgg om du vill.
      Må vi alla ha ett intressant fiske!

Kommentera

Ursprungligen postat av BeBest
        Jag har haft stor framgång med PowerBait. Jag har använt PowerEgg-varianten i gult, orange och chartreuse. Låt dem flyta på fri lina eller bottenmeta med kulorna en halvmeter över botten.

Många flötmetar med räka och lyckas minst lika bra. Räka kan ge bonusfångster om det finns fler arter i sjön.

Mask kan gå bra. Sen finns det ju dem som testar majs och korv och gud vet vad och får fisk på det också. Till och med fluga lär fungera!

Finns det kräftor i vattnet är bottenmete med naturligt agn ingen bra metod.

Min favoritmetod är sakta rodd med en Carolina-tacklad gul grubber där jag håller i linan konstant. Du kan byta jiggkroppen mot PowerEgg om du vill.
        Det är som BeBest skriver men du har samma effekt på majs som poweregg till en billigare peng. Då får du råd att smaksätta majs oxå om du vill ifall du tror att du behöver den extra doften. T ex är hummerfond bra, kostar typ 15-20 spänn per flaska. Använder den även i mina fiskmix boilies med lite andra billiga ingredienser! Har testat på karparna i akvariet och får samma effekt som The source och activate maple!

Det är den tydligt tecknade matbiten som gör att Regnbågen hugger! Starka färger typ rosa el. vita Marabouflugor, Gul/oranga beten mm.

Kommentera

Håller med föregående, dom käkar allt och lite till nyisatta. En semiförvildad båge däremot får du verkligen kämpa för att få på kroken... Lite utmaning och betydligt tuffare fajt

Popcorn syns bra och flyter

Kommentera

haha.... semiförvildad? Bra ord.
            Fick en sån en gång och det var den absolut vackraste regnbågen jag någonsin fått. Inte så stor, omkring 1½ kg men med lång spolformig kropp och fullkomligt HELA fenor... mmm... regnbågar KAN vara fina.

Kommentera

jag har hittat de mest fantastiska saker i magen på regnbågar... Vad sägs till exempel om följande:

1. målat cigarettfilter
              2. blyhagel från en hagelbössa.
              3. den lilla saken som man öppnar burkar med. vi kallar det flärp här...

det målade cigarettfiltret har med största sannolikhet varit bete på en krok, men de andra sakerna kan jag bara gissa mig till.

ang bra beten så är saker som luktar mycket ganska bra. powerbait och det där tycker jag inte funkar särskilt bra. inte bra nog för att vara värda de dy ra pengarna i alla fall!

Har även nån spinnare som heter Leopard eller något liknande, den kan man fylla med luktämnen osv. och dom funkar också bra.

Men sålänge fisken är nyutsatt är det INGA problem att fånga den.
              Fiskefokus - min alldeles egna fiskeblogg.

Kommentera

Kolla i fotoalbumet o se att piggen regerar till båge
                sigpic

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                Startad av Stizo, 2003-10-23, 07:14
                23 svar
                3 816 visningar