Popperfiske - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Popperfiske

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Jag var också ute igår kväll i ca 3 timmar... men fick inte ett skit. Hade ett hugg. Men gäddan tog inte ordentligt så den blev aldrig krokad. Den stod vid en liten trädruska som hamnat halvvägs ned i vattnet. Försökte locka den till ytterligare hugg. Men den ville inte mer den kvällen. Trots att jag tog en paus och återvände dit igen för några kast.

Fiskar i en å och fan vad det är trögt. Jag vet att det finns gäddor. Kanske inga giganter, men i alla fall gäddor. Men de verkar så tjuriga på att ta mina beten. Jag kör med gummibeten, wobbler, popper, klassiska ABU Atom. Den gamla klassiska atom har dock visat sig hittills funka "bäst". Vad fan gör jag för fel??? Eller är gäddorna i ån så satans svåra?

Jag skulle verkliga vilja få gädda på popper då det ser så jäkla kul ut när man på youtube ser hur de hugger. Så jag ska börja nöta mer och inte bara ta några kast som jag gjort hittills.

Ursprungligen postat av Freedee Visa inlägg
    Är gäddorna i stöten med massa plask och flyende betesfisk blir det sällan 20 kast, då brukar det smälla på ganska direkt.
    Abborrarna däremot kan man nöta och locka fram med allt poppande och ofta missar dom ett par gånger innan dom sitter.
    Nackdelen med ytfiske är att man blir så torsk så man bara fiskar det!
    Jag har med mej ett spö riggat för bonnatrolling i mellan vassarna men oftast är jag så sugen på å kasta poppern att jag inte kan köra i den farten, utan det blir mest full gas till nästa vik
    Och det är sällan nuförtiden som mina wobblers och drag får bada.
    Igår var jag ute i ca 2 timmar och det blev 4-5 gäddor på 1-2kg och några mindre borrar på ca 3-400g.

Kommentera

Var fiskar ni med popper? Jag fiskar i blekinge skärgård men lyckas bara inte ta borrarna på popper lr spook. Kan fiska på ställen där det sprtätter småfisk överallt. Men enda som verka gilla mina spook/popper är gäddorna .
      Den som tycker sex är det skönaste som finns har aldrig varit riktigt skitnödig

Kommentera

Jag upplever att när det är varmt(högsommar) med mulet väder är det som bäst.
        Nää gäddor ska inte vara svåra, oftast är dom mer sugen än abborren tycker jag..
        Vad är det för djup där du fiskar?
        Jag fiskar i en stor sjö och det är nog max 1.5 meter på djupaste stället där jag fiskar på ytan ofta grundare.
        Jag letar upp ställen som jag tycker se ut att vara bra för småfisk att gömma sig i osv.
        Ser du småfisk i vattnet så är dom stora inte långt borta(men det vet du ju)
        Sen är väl morgon och kväll att föredra då fiskarna söker sig in i vikar etc för att jaga.
        Fast i går small det mitt på dagen i stekande sol åt mej.
        Jag brukar även fiska i en å, iof strax nedanför en kraftverk i en stor grund vik och där smäller det också på massor..
        Ibland kan det vara svårt på popper å då sätter jag på gummigroda och kastar upp på land och drar ner den i vassen/vattnet, det brukar funka när dom står långt in i vassen och trycker.

Vad kör du med för popper? Storlek, färg?
        Det som funkast bäst åt mej är skitterpop i färger Shad, Silver blue, och Frog. 7 och 9 cm
        Och groda är denna http://kayakfishing.se/fiske/beten/y...frog-morkgron/ har även andra färger men bara fått på grön.

Kommentera

Ursprungligen postat av jimmy85 Visa inlägg
          Var fiskar ni med popper? Jag fiskar i blekinge skärgård men lyckas bara inte ta borrarna på popper lr spook. Kan fiska på ställen där det sprtätter småfisk överallt. Men enda som verka gilla mina spook/popper är gäddorna .
          Abborren fiskar jag i "in och utgångar" till vikar vassar och så.. typ passager där abbörn måste simma igenom för att ta sig in mot land..

Kommentera

Okej . Jag fiskar ju i en del vikaro bruka lägga mig någorlunda mitt i o försöka täcka av så stort område som möjligt. Finns även gott om stora stenar både under o ovanför vattnet. Brukar även köra runt några uddar där det är rörelse på vattnet.

Kommentera

Okej. Hur grunt?

Kommentera

Det är nog 1 meter som djupast och bara 1 dm som grundast.. längst ner till vänster om forsen(som ofta är torrlagd) rinner turbiner från kraftverket ut, det är nog till fördel eftersom det blir syresatt och massa slamsor från fisk som haft oturen att få en åktur..

Kommentera

Okej. Då kanske man e för djupt o fiskar :p

Kommentera

Ett bete som jag gillar skarpt och som jag vill tipsa om är Rapalas DT FAT 01, ett så kallat wakebete..
                    Jag upplever att det fångar dom lite större gäddorna..
                    Dock så går det knappt att veva ner det under ytan till 1 fot,utan är mer av ett ytbete..
                    Kommer snart åxå som minnow under namnet Waking minnow.
                    Den ska köpas!

Senast ändrad av Freedee; 2014-07-22, 18:27.

Kommentera

• Zara spook gillar jag .

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Stizo, 2003-10-23, 07:14
                      23 svar
                      3 846 visningar
                      1 gilla
                      Senaste inlägg Peter B
                      av Peter B