Begagnade beten, priser? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Begagnade beten, priser?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Begagnade beten, priser?

Sitter och förundras över hur mkt begagnade beten kostar. Om man kollar på tex tradera så säljs typ buster jerk för 80-100kr beggade oavsett skick men beroende på färg såklart. Lägg därtill att du ska köpa krokar till dom ca 10kr/krok plus frakt ca 20kr det blir ju lika dyrt/billigt som att köpa nytt!

Nya bustrar kan man ju köpa för 129kr på ganska många ställen.

Det finns fler sådana exempel men det kanske är tydligast på just buster.

Jag kan förstå att man betalar bra om det är färger på vissa beten som har utgått osv.

Jag kanske bara är gnällig nu men som svensk måste man gnälla lite annars man inte riktigt nöjd!
    http://www.reverbnation.com/burnout28

Dom som budar upp grejerna får väl skylla sig själva!

Kommentera

Man slår sig ibland på pannan, när man ser hur vissa plastbeten budas upp i priset. Min förklaring är att det ibland måste handla om sällsynta färger, eller att det är folk som bor långt borta från närmaste fiskehandlarna. Men eftersom du kan ju handla allt via nätet, så måste vissa som handla på tradera se auktionen som en sport, eller nåt. Eller så har de psykiska problem som de försöka kompensera. Eller bara tråkig.
      Den som skratta dock hela vägen till banken måste vara Trumman och/eller CWC. En Buster kostar typ två-tre kronor att tillverka. Lägg på två bra krokar- då kostar den samt frakt 5 kronor/st.

Kommentera

Sv: Begagnade beten, priser?

Ursprungligen postat av Utter Visa inlägg
        Man slår sig ibland på pannan, när man ser hur vissa plastbeten budas upp i priset. Min förklaring är att det ibland måste handla om sällsynta färger, eller att det är folk som bor långt borta från närmaste fiskehandlarna. Men eftersom du kan ju handla allt via nätet, så måste vissa som handla på tradera se auktionen som en sport, eller nåt. Eller så har de psykiska problem som de försöka kompensera. Eller bara tråkig.
        Den som skratta dock hela vägen till banken måste vara Trumman och/eller CWC. En Buster kostar typ två-tre kronor att tillverka. Lägg på två bra krokar- då kostar den samt frakt 5 kronor/st.
        ...men trumman och cwc tjänar väl inget på att begagnatpriserna är höga? De som tjänar på det är (förutom säljaren såklart) tradera som tar en avgift på 9% på försäljningspriset.

Kommentera

Sv: Begagnade beten, priser?

Ursprungligen postat av Träben Visa inlägg
          ...men trumman och cwc tjänar väl inget på att begagnatpriserna är höga? De som tjänar på det är (förutom säljaren såklart) tradera som tar en avgift på 9% på försäljningspriset.
          Klart dom också tjänar, tror dom flesta köper nya fiske prylar för pengarna ;-)

Kommentera

Jag har också tänkt på beggatpriser. Även handgjorda beten ska folk ha satan och femtio för. Beggat kommer alltid vara beggat för mig. Halva priset känns väl ok. Skulle skämmas att lägga ut en annons där grejer är typ 20-50:- billigare än nytt.

Men men, det är jag det och grejerna säljs ju uppenbarligen :-)

Kommentera

Ursprungligen postat av Kocken1 Visa inlägg
              Jag har också tänkt på beggatpriser. Även handgjorda beten ska folk ha satan och femtio för. Beggat kommer alltid vara beggat för mig. Halva priset känns väl ok. Skulle skämmas att lägga ut en annons där grejer är typ 20-50:- billigare än nytt.

Men men, det är jag det och grejerna säljs ju uppenbarligen :-)
              Precis! Halva priser känns ok plus eventuell frakt ska jag betala mer så ska det vara absolut nyskick på grejerna eller att det är en färg som inte går att få tag på som känns stekhet.

Träbeten tycker jag är en annan grej dom är ofta lite svårare att få tag på så där kan jag sträcka mig lite längre vad det gäller pris, beroende på skick så klart.
              http://www.reverbnation.com/burnout28

Kommentera

Ibland när man ser en del av slutpriserna på Tradera undrar man vad det är frågan om när nån köpt ett begagnat bete för mer än nypriset. Visst, att det blir som ett tävlingsmoment förstår jag, det drabbas jag av själv ibland och kanske lägger ett maxbud på 10-20 spänn mer på ett bete än vad jag från början hade tänkt. Men när en begagnad Bomber går för mer än en hundring så undrar man, jag menar, det är ju inte direkt nån omfattande ansträngning att googla fram vad en kostar att köpa ny.
                All you need is Lubb.

Kommentera

Det är väl bra att vi får tillbaka mycket av pengarna när vi säljer?

Kommentera

Klart är det bra!
                    Lite förtydligande varför höga begpriser är bra för nyförsäjlning: om du skulle kunna köpa en BJ med några repor på för en tia- skulle du alls överväga att casha 100+ SEK för samma plastbete?

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Bolin, 2008-02-20, 21:08
                    3 svar
                    2 860 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Swangsta  
                    Startad av ackeliba, 2008-06-12, 14:57