spintube - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

spintube

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• spintube

undrar om det är någon som har fiskat med spintube från finska eumer? köpte 3 st slow sink i regnbågens
    alla färger.

1 röd/vit
    1 "tyska flaggan"
    1 svart/grön/gul.
    vad är bra resp dåligt med dom. tips på hur dom blir bättre mottages tacksamt.

Jag har en i gul och röd, men den blir in helt blöt och är för lätt att kasta. Det är en eumer men kanske någon annan modell, har bara fiskat med den en gång pga det. Finns ganska många filmer på youtube om du söker på det

Kommentera

Det är viktigt att stoppa ner den i vattnet och klämma ur alla luftbubblor som finns i håret för annars så flyter den som en kork!

Kommentera

"rappa" den i ytan några gånger så sjunker den sakta sedan.. Fantastiskt bete på grunt vatten har själv tagit mitt pb på en eumer (12,7) men enda nackdelen är att dem e jävligt ömtåliga och kostar en del.

Kommentera

jag fiskade med den idag (rosa,vit) jag har slow sink och den sjunker ganska snabbt, går att köra väldigt sakta och den pulserar väldigt fint, går även att fiska hem den snabbt över näckrosor och skit på sommaren!

Christer på vilket sett upplever du att den är ömtålig ?

Kommentera

min heter "Eumer Piketube", är det den ni har? för min är helt konstig och blir inte blöt, det känns som om det sitter något medel på den eftersom vattnet bara åker bort från den, och flugan tar då inte åt sig något vatten alls.
            Detta gör så att min fluga bara flyter uppe på ytan (efter att jag t.o.m testat hålla den under vattnet)

Kommentera

aa tror det är den jag har. hmm låter väldigt konstigt, tycker du borde reklamera det! min blöts ner ordentligt på 30 sekunder kanske, och väger ungefär 40 gram när den är blöt!

Kommentera

Jag fixade det nu
                var tvungen att stå och pumpa den med handen i vasken i några minuter. Nu sjunker den som den ska

Kommentera

härligt! har inte gett min mycket tid i vattnet alls, men det ska det bli ändring på!

Kommentera

Ursprungligen postat av kopyto Visa inlägg
                    jag fiskade med den idag (rosa,vit) jag har slow sink och den sjunker ganska snabbt, går att köra väldigt sakta och den pulserar väldigt fint, går även att fiska hem den snabbt över näckrosor och skit på sommaren!

Christer på vilket sett upplever du att den är ömtålig ?

Färgen försvinner, den har en tendens att gå sönder i tuben där man trycker fast kroken och efter ett antal gäddor har den förlorat en hel del hår.. Fastnar i "stubb" ca 700 gånger / fisketur så förklaringen ligger väl där. Men missta mig inte det e ett grymt bete..

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Bolin, 2008-02-20, 21:08
                    3 svar
                    2 855 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Swangsta  
                    Startad av ackeliba, 2008-06-12, 14:57