Daiwa Saltiga extra spole! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Daiwa Saltiga extra spole!

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Daiwa Saltiga extra spole!

Jag skall köpa en extra spole till min Z 6000GT men jag har läst lite att det kan gå med spolar från nästan vilken Saltiga som helst någon som vet om detta stämmer?

Och min anndra fråga vad är det för skillnad på alla Saltigor?
    Det står på min Z 6000GT att det är 6.0:1 men jag hitta en likadan rulle med denna text! Saltiga-Z 6000 GT BearingGear ratio 6.2:1
    Daiwa Saltiga Z6500 Expedition
    S-EXTREME 6500 H Maverick
    Vad är det för skillnad på alla rullarna hittar ingen info någonstans ;(

Jag hitta detta på en sida i staterna! är det skillnad på dom rullarn i Europa mot dom i USA eller torr ni att detta stämmer?

DJ is right. Sergio and I put my Saltist spool on his Saltiga. Bear in mind though, the Saltist spool ( 5000, 6000, 6500) is significantly larger in diameter than the Saltiga spool. It will change your retrieve speed to more line per crank. This larger diameter also results in a the larger surface area. Less lip will reveal itself on long casts. Last I checked, extra Saltist spools were not available yet. Has this changed? - HPD

Det jag gjorde, var att maila sportfiske prylar och kolla om dem hade en Revo Toro spolo till mig! Det hade dem inte, men dem beställde den gärna åt mig! Inga konstigheter, bemötande i världsklass och inget att klaga på! Så dra iväg ett mail med modell år osv och se vad dem säger

Kommentera

Det kan jag göra men jag vill ha lite information om vad det skiljer mellan alla dom olika Saltiga rullarna och jag tror inte dom har lust att spendera den tiden på att förkara det för mig men det kan alldrig skada att maila dom!

Jag är mer ute efter vad det är för skillnad på alla rullarna utväxling mm och vad för anndra spolar som passar Saltigan!?!?

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
      Startad av Stizo, 2003-10-23, 07:14
      23 svar
      4 036 visningar
      1 gilla
      Senaste inlägg Peter B
      av Peter B