Sjösländan - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Sjösländan

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Sjösländan

Hej

Vad tror ni om det här spöt till gäddfiske jag vill ha det kanska styvt.

Eller vet ni något bra spö gärna 8-10"

Grymt trevligt spö!
    Egenföretagare: www.aktiviteterstockholm.se och www.tonox.se
    Och såklart på; Sveriges snabbast växande sportfiskesajt www.fisheco.se
    Ni når mig på mejl andreas@aktiviteterstockholm.se

Kommentera

Köpte själv haspelmodellen nyligen och den verkar fantastiskt bra. Det blir till att inviga det med gäddfiske till våren och så ska jag testa det i Norge i sommar efter sej m.m. Äger sedan tidigare Sjösländan SS 10 fot 5-30 gram till det "vanliga" spinnfisket efter abborre, havsöring etc. och är mycket nöjd med det, därför köpte jag även detta spö. Jag vet att en del brukar gnälla på Sjösländan av olika anledningar men jag har aldrig haft några kvalitetsproblem så jag ger spöna tummen upp!

Kommentera

Har två Sjösländan SS Pike&Salmon 11' - köpte ett extra för att slippa abstinens om jag lyckas göra mig olycklig med bildörren eller så.

Kommentera

Har riktigt dålig erfarenhet av sjösländan, men tror de har bättrat sig på senare.

Det jag köpte först gick av i toppen vid ett mothugg, fick ett nytt som också gick av när jag skulle skaka av lite sjögräs från wobblern

Problemen med dem spöna var att de hade gjort en totalmiss på fabriken och när de gjorde spinspöna så vände de bara på haspelspöna och då man man ju själv räkna ut att spöts rygg inte längre är en rygg utan en klen "mage"

Annars är sjösländan riktigt trevliga att fiska med, mjuka och spänstiga, men som sagt.. det sitter i att de ger ett lite "klent" intryck
          MINST 5 KG!

Kommentera

Köpte ett 11' Pike&Salmon för 3-4 år sedan som gick tvärt av i skarven vid tredje kastet med största Zalten på tafsen! Fick ett nytt fast valde då ett 10' och det har fungerat perfekt.

Vill man ha ett mycket kraftigt spö ska man nog titta på annat håll, jag har köpt ett Daiwa Powermesh X Catfish för dessa ändamål.

Kommentera

Sjösländan

Vi fiskar nästan uteslutande med sjösländans spön, sammantaget blir det flera hundra man-dagar varje år. Jag har bara positivt att säga om dessa mycket lätta och spänstiga spön.

Speciellt bra tycker jag modell SS är med SC-ringarna, vilka funkar bra med styva linor.

För några år sedan fick man hem en sändning med spön som hade undermålig kvalitet. Nästa alla spön gick sönder i skarven eller nere vid handtaget. Grossisten Fly Fisherman tog dock helt på sig ansvaret och bytte alla trasiga spön utan knussel.

Jag tror du blir mycket nöjd med spöt!

// Anders Krus
              Anders Krus - www.skargardsfiske.se

Kommentera

Fick testa både 8 & 9 fotarn av HM-serien för några år sen. Extremt toppkänsliga om man började fiska lite hårdare med dem. Testade både 8 & 9 fot. SS-9 (samtliga haspel) samma sak...
                Dessutom har man sett Sjösländan efter fisken vid Strömmen & Älvkarleby. Fiskarna som bommat toppar där köper nog inte det spöt igen.
                Kan dock säga att 9 fotarna var riktigt sköna att fiska med. Drillade lite fina skärgårdsblankingar på dem...

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                Startad av Stizo, 2003-10-23, 07:14
                23 svar
                3 777 visningar
                1 gilla
                Senaste inlägg Peter B
                av Peter B