ökat pb på två turer. rena rama lottofiskar... - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

ökat pb på två turer. rena rama lottofiskar...

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ser att du är från jkpg, då vi har det gemensamt så undrar jag givetvis vilken damm det är du pratar om

Kommentera

Ursprungligen postat av joppas Visa inlägg
      Flyttat ut till ett hus nära en damm där jag lagt i min eka. På sensommaren hade jag ett par rejäla hugg på UL utrustning då jag egentligen var ute efter abborre. Båda gånger fick jag bara upp en trasad linstump. Provade dock att trolla lite senare med en rapala original 12cm och fick till sist upp en gädda på 7kg och 96cm. I helgen var jag och trollade lite igen och slog då återigen PB då metergränsen (105cm)togs och gäddan åtminstone snuddade 10kg. Fjädervåg på max 10kg. Den stämmer nog inte i bottenläget...

Onekligen verkar det ju gå större gädda här och har nu i efterhand hört talas om både 11 och 12kg gäddor som tagits i samma damm. Frågan lyder ju helt enkelt hur jag ska utveckla fisket efter stor gädda här . Känns som jag haft ren tur bara hittills. Dammen är mycket grund. Snittar väl knappt en meter i djup. Dessutom finns det hur mycket bråte som helst på botten. Stubbar och grenar till förbannelse.

''Gäddfärgad" Hi-Lo (ung. 10cm) och Rapalan i brons-svart har varit lyckosamma hittills. Använt dem mest tack vare att de gått grunt. Ska man ge sig på mete? Sutare och abborre är det jag tror finns förutom gädda...

Kan jerkbait vara nåt? Vilka beten?

Tacksam för tips!
      Skulle vara kul om du tog en 10+ på en groda, min erfarenhet av grodor är att det är svårt att kroka gäddan men då du väl lyckas så är det kul, du får vänta ett tag efter att gäddan tagit betet och sen göra mothugg.
      Annars skulle jag rekommendera Salmo fatso, 4play eller om du ska fiska nu på hösten, Svartzonker McMio.
      KassPåAttHåva

Abborre: 46cm 1,25kg
      Gös: 77cm 4,56kg
      Gädda: 109cm 10,41kg

Harr: 590g 40cm
      Öring: 500g+
      Röding: 1,03kg 46cm
      Regnbåge: 2.5kg 53cm
      Havsöring: 4,07kg 78cm

Kommentera

Fatos crank o vanliga fatso
        http://mortasfiske.blogspot.com