Spinnflugorna går bort nu! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Spinnflugorna går bort nu!

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Spinnflugorna går bort nu!

Hallå!
    Jag har fiskat en hel del med ABU hairy killer och I-fish spinnflugan från BIOS. Har provat under olika förhållanden men kan inte lura upp en endaste gädda. Det lustiga är att jag och fiskekamraten ankrat upp och kastat av en hotspot med tex ett jerkbete och det har huggit några gäddor, sen byter jag till flugan och det blir stendött, byter igen till en jigg och det hugger direkt. Har fiskat heldagar med BARA spinnfluga och inte ett enda pet. Fiskar jag en heldag med tex jigg har jag i princip alltid kontakter. Senast idag körde jag ett pass med flugorna i en sjö där isen lagt sig men nu har den blåst upp pga mildväder, dock kallt i vattnet. Inte ett pet. Nu lägger jag flugorna i garaget eller låter katterna döda dom(jag tar bort kroken förstås). Är det fler än jag som inte har någon framgång med luddtussarna? Har sett att butiker tar bort dom ur sortimentet så de verkar inte vara direkt framgångsrika, men om någon har haft drömfiske med dom kom gärna med tips.
    /H

Har velat testa dom och tycker att de ser rätt så effektiva ut, men tycker priset är för dyrt för lite zonkerremsor.
    "A bad day of fishing is still better than a good day at work"

SweCam Fishing:
    https://www.youtube.com/user/fisherman993

Kommentera

Ett problem är ju att de kastar så dåligt, och sätter man på tyngd sjunker de som stenar och blir oanvändbara på grunt vatten. Vanliga gäddflugor (gjorda för flugspö) fiskade med bombarda är bra mycket effektivare enligt min mening.

Kommentera

Ni kan sälja era spinnflugor till mig, verkar som att dom kan bli billiga
        Skämtåsido, spinnflugor är sjukt effektiva! ett vevtag följt av ett ryck med ett spinnstopp på 2-3 sekunder, upprepa hela vägen!!
        Jag fiskar dom med ett 9 fots haspelspö, 0.23 lina och vågar påstå att jag kastar dom lika långt som vilken vobbler som helst!!
        AIK SM-GULD 2LAX9

Kommentera

Jag har haft riktigt kalasfiske med Westins Monsterfly. Ingen över tre kg, men när den väl funkar så är det sjukt kul, speciellt när man ser gäddan suga i sig flugan i klart vatten. Så jäääävla grymt häng!

Gör precis som Tommpa skrev: "ett vevtag följt av ett ryck med ett spinnstopp på 2-3 sekunder, upprepa hela vägen!!"

Jag kör min Monsterfly med mitt jerkspö. Kastlängden är inget att hänga i julgranen, men vad gör det, då "hängtiden" i vattnet kompenserar det med bravur, förutsatt att platsen man fiskar av är bra då (med kortare kastlängd så måste det vara bra vatten, spinnflugor är inget jag fiskar av områden med, utan något som jag hakar på då jag vet att det är hett där jag kastar), för som ni vet, finns det inga gäddor där man kastar sitt bete är det ganska svårt att få en gädda på kroken...

Kommentera

Efter ytterligare försök med flugorna kan jag bara säga att där jag fiskar är de värdelösa. ALLT annat funkar så nu åker de ur fiskelådan. Riktigt tråkigt då de ser heta ut, men som vanligt trilla jag dit på den mördande reklamen om en metod som kommer ändra mitt gäddfiske. Den andra blundern jag gått på är det "heta" spinnerbaitfisket.
            Nåja det kommer fler tåg att hoppa på...

Kommentera

Testat dom på vårkanten? funkade bra med gäddflugor och bombarda i våras

Kommentera

Ursprungligen postat av MLF
                Byggde spinnerbaitrig till mina spinnflugor då de inte levererade ett endast hugg förra året. Det gjorde de inte heller med spinnerbaitrig, men då var det är iaf roligare att fiska med dom.
                Så combon spinnfluga+spinnerbait slutade i det dubbelfiasko...

Kommentera

lika bra, låt oss flugfiskare fiska med flugorna som kan hantera dom istället
                  FLUGA: Fjällröding 1.5kg / Öring 0.8kg / Harr 1.5kg / Regnbåge 1.72kg / Gädda 6.84kg
                  SPINN: Gädda 6,5kg / ?kg Abborre / ?kg Gös

Min blogg http://mojosfiske.blogspot.com/

Kommentera

Ursprungligen postat av MLF
                    Minst sagt!
                    Ursprungligen postat av mojoman Visa inlägg
                    lika bra, låt oss flugfiskare fiska med flugorna som kan hantera dom istället
                    Be my guest...

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Stizo, 2003-10-23, 07:14
                    23 svar
                    3 777 visningar
                    1 gilla
                    Senaste inlägg Peter B