Pro rocket cs 5501 vs Revo toro 51 hs - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Pro rocket cs 5501 vs Revo toro 51 hs

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av RasmusLindblad Visa inlägg
    Jag skulle säga att det beror på hur du ska använda den. Jag kör båda och revon är snäppet vassare på många punkter, men på lite kortare sikt. Rocketen är pålitlig på alla sätt och kastar bra. Revon kommer förmodligen att gå sönder någon gång, men den är inte så märkvärdig att få lagad, skicka den bara till ABU så kostar det en liten slant ev. så lagar du den själv! Gillar du att leva safe så ta rocketen, men vill du leva lite on the edge så ta toron, den är vassare, men mer krångelvänlig. (Du kan byta upp vissa komponenter i revon för att göra den lite mer hållbar)

Jag hade valt Revon om du har en reservrulle, min Revo höll i mer än ett år innan den pajade, men efter lagning så går den nu fint igen. Tänk dock över vissa komponenter.

(Har fiskar med Revo Toro 60, Revo Toro 51 HS, Pro Rocket 5500 både UT-trimmad och otrimmad och 6000-storleken likaså)
    Du gör ju ingen jättebra reklam för revon där direkt, du säger att Rocketen är mer hållbar, kastar bra och är pålitlig. Du säger att din Revo höll i bara drygt ett år vilket är löjligt lite. Kan du motivera varför du skulle köra Revo framför Rocket? Bara nyfiken, har båda själv nämligen, men använder uteslutande min Rocket 5501.

Kommentera

...en anledning kan väl vara att Revon har en bättre ergonomi (om man gillar LP), mer kraftfull och jämnare invevning samt kastar väldigt bra, helt enkelt skönare att använda?? Var sak (rulle) har sin tjusning..

Kommentera

En pro rocket alla dagar i veckan

Har både en revo toro winch samt en rocket .
        Titta gärna in på min fiskeblogg
        www.teamvallius.blogspot.se

Mvh Max Vallius

Kommentera

Ursprungligen postat av Hippo Visa inlägg
          ...en anledning kan väl vara att Revon har en bättre ergonomi (om man gillar LP), mer kraftfull och jämnare invevning samt kastar väldigt bra, helt enkelt skönare att använda?? Var sak (rulle) har sin tjusning..
          Förstår helt och hållet vad du menar, men kan inte hålla med om att den kastar bra jämfört med en rocket eller att den är särskilt ergonomisk vid jerkfiske, rullen försvinner totalt i handen för mig, men det är ju självfallet en smaksak!

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
          Startad av Stizo, 2003-10-23, 07:14
          23 svar
          3 777 visningar
          1 gilla
          Senaste inlägg Peter B
          av Peter B