Eller gör som jag: köp både en Toro och en rocket
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Pro rocket cs 5501 vs Revo toro 51 hs
Collapse
X
-
Jo jag vet! Det var därför även jag rekommenderade raketen! Fast, som jag skrev, jag inte gillar runda rullar.
Man kan förstöra alla rullar om man inte tänker sig för, man får va medveten om vad rullarna konstruerades för, utvecklingen har gått åt tyngre beten grövre linor och stummare spö medan rullen knappt har ändrat sig sedan 50 talet, känns på något sätt som rullarna går i otakt med resten, men är man medveten om det och anpassar uppförandet går det en så länge hur bra som helst....
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Micke82 Visa inläggSkulle du kunna nämna nått ställe där jag hittar den oranga? Har sökt men enda stället som jag hittade var söders. I butiken kunde han inte hitta just den i rätt storlek och med vänstervev.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av jorgen.mansson Visa inläggSjälv har jag dåliga erfarenheter av allt som heter Revo, men Shimanos LP har varit en positiv överraskning..
Man kan förstöra alla rullar om man inte tänker sig för, man får va medveten om vad rullarna konstruerades för, utvecklingen har gått åt tyngre beten grövre linor och stummare spö medan rullen knappt har ändrat sig sedan 50 talet, känns på något sätt som rullarna går i otakt med resten, men är man medveten om det och anpassar uppförandet går det en så länge hur bra som helst....
Det ända som jag blir imponerad av när det gäller shimanos LP rullat är att dom kastar längre än mina revos. Men det går att lösa om man trimmar revosarna lite, lite nya lager så kastar dom betydligt längre. (Det gäller när man talar om mindre revos och lättare beten typ 20g)
Kommentera
-
Ursprungligen postat av grynning Visa inläggHmm märkligt med person angrepp efter en sådan fråga, nej jag är inte långsam! Men däremot tycker jag att det är konstigt att utrycka sig som om revon per automatik går sönder inom ett kort tag, sköter man den så håller den vanligt vis, det samma gäller runda rullar, sköter man dom så håller dom.
Jag har inte sagt att den går sönder per automatik, jag nämnde bara att en av mina gick sönder efter drygt ett år, vilket vilken rulle som helst kan, dock GISSAR jag på att toron går sönder oftare (INTE ofta, utan OFTARE) än vad en rocket gör, baserat på flera kontakter och egna observationer, rocketen är ju en idiotsäker rulle. Jag hade dock valt Revon 7 dagar i veckan.
Återigen så har jag testat båda rullarna i olika modeller/storlekar under en längre period, skjuter inte spridda skurar om saker jag inte testat och jag säger inte heller så här är det, för det kan man aldrig säga.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av RasmusLindblad Visa inläggJag ber om ursäkt om du kände att det var ett personangrepp, men jag tyckte det var lite trist ton i din post, som om det vore omöjligt för en rulle att gå sönder. Så som svar på hur fan jag lyckades: slumpen.
Jag har inte sagt att den går sönder per automatik, jag nämnde bara att en av mina gick sönder efter drygt ett år, vilket vilken rulle som helst kan, dock GISSAR jag på att toron går sönder oftare (INTE ofta, utan OFTARE) än vad en rocket gör, baserat på flera kontakter och egna observationer, rocketen är ju en idiotsäker rulle. Jag hade dock valt Revon 7 dagar i veckan.
Återigen så har jag testat båda rullarna i olika modeller/storlekar under en längre period, skjuter inte spridda skurar om saker jag inte testat och jag säger inte heller så här är det, för det kan man aldrig säga.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Micke82 Visa inläggTack för snabba svar! Magkänslan verkar stämma.... får försöka hitta den oranga eller kanske vänta på nästa års färg. Nån som vet vad det blir?
Kommentera
-
Ursprungligen postat av ElCamino Visa inläggKlicka på länken i inlägg #9...
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Micke82 Visa inläggTack! Riktigt bra pris oxå. Lite trim på den så blir det nog succe
Kommentera
Foton
Collapse
-
Svar till Den stora tråden om finesse abborreav Robbe511In other news, abborrarna har börjat vakna hos mig verkar det som. 4 st men inga monster, plus ett gäng...3 Foton
-
Kanal: Spinnfiske - Allmänt
2024-04-26, 15:38 -
-
av gaddivarHej!
har tidigare lämnat abborren ifred fram till juni då det för mig brukar bli enklare att hitta...3 Foton-
2024-03-02, 17:47 -
-
Svar till "Kinaskit" - Diskussionstrådav Cosmoz 08Recycler line spooler gjorde det roligare och enklare att spola på lina. Har beställt en adapter för...7 Foton
-
2024-01-27, 13:04 -
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av Stizo, 2003-10-23, 07:14
|
23 svar
3 777 visningar
1 gilla