Pro rocket cs 5501 vs Revo toro 51 hs - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Pro rocket cs 5501 vs Revo toro 51 hs

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Eller gör som jag: köp både en Toro och en rocket

Kommentera

Jo jag vet! Det var därför även jag rekommenderade raketen! Fast, som jag skrev, jag inte gillar runda rullar.
      Själv har jag dåliga erfarenheter av allt som heter Revo, men Shimanos LP har varit en positiv överraskning..

Man kan förstöra alla rullar om man inte tänker sig för, man får va medveten om vad rullarna konstruerades för, utvecklingen har gått åt tyngre beten grövre linor och stummare spö medan rullen knappt har ändrat sig sedan 50 talet, känns på något sätt som rullarna går i otakt med resten, men är man medveten om det och anpassar uppförandet går det en så länge hur bra som helst....

Kommentera

Ursprungligen postat av Micke82 Visa inlägg
        Skulle du kunna nämna nått ställe där jag hittar den oranga? Har sökt men enda stället som jag hittade var söders. I butiken kunde han inte hitta just den i rätt storlek och med vänstervev.
        Klicka på länken i inlägg #9...

Kommentera

Ursprungligen postat av jorgen.mansson Visa inlägg
          Själv har jag dåliga erfarenheter av allt som heter Revo, men Shimanos LP har varit en positiv överraskning..

Man kan förstöra alla rullar om man inte tänker sig för, man får va medveten om vad rullarna konstruerades för, utvecklingen har gått åt tyngre beten grövre linor och stummare spö medan rullen knappt har ändrat sig sedan 50 talet, känns på något sätt som rullarna går i otakt med resten, men är man medveten om det och anpassar uppförandet går det en så länge hur bra som helst....
          Och jag har bara bra erfarenheter (äger två förnärvarade, ägt 3 revos) men jag fiskar inte i saltvatten med dom, jag tror att alla här inne vet att du har haft dåliga erfarenheter av det.

Det ända som jag blir imponerad av när det gäller shimanos LP rullat är att dom kastar längre än mina revos. Men det går att lösa om man trimmar revosarna lite, lite nya lager så kastar dom betydligt längre. (Det gäller när man talar om mindre revos och lättare beten typ 20g)
          http://www.reverbnation.com/burnout28

Kommentera

Ursprungligen postat av grynning Visa inlägg
            Hmm märkligt med person angrepp efter en sådan fråga, nej jag är inte långsam! Men däremot tycker jag att det är konstigt att utrycka sig som om revon per automatik går sönder inom ett kort tag, sköter man den så håller den vanligt vis, det samma gäller runda rullar, sköter man dom så håller dom.

Jag ber om ursäkt om du kände att det var ett personangrepp, men jag tyckte det var lite trist ton i din post, som om det vore omöjligt för en rulle att gå sönder. Så som svar på hur fan jag lyckades: slumpen.

Jag har inte sagt att den går sönder per automatik, jag nämnde bara att en av mina gick sönder efter drygt ett år, vilket vilken rulle som helst kan, dock GISSAR jag på att toron går sönder oftare (INTE ofta, utan OFTARE) än vad en rocket gör, baserat på flera kontakter och egna observationer, rocketen är ju en idiotsäker rulle. Jag hade dock valt Revon 7 dagar i veckan.

Återigen så har jag testat båda rullarna i olika modeller/storlekar under en längre period, skjuter inte spridda skurar om saker jag inte testat och jag säger inte heller så här är det, för det kan man aldrig säga.

Kommentera

Ursprungligen postat av RasmusLindblad Visa inlägg
              Jag ber om ursäkt om du kände att det var ett personangrepp, men jag tyckte det var lite trist ton i din post, som om det vore omöjligt för en rulle att gå sönder. Så som svar på hur fan jag lyckades: slumpen.

Jag har inte sagt att den går sönder per automatik, jag nämnde bara att en av mina gick sönder efter drygt ett år, vilket vilken rulle som helst kan, dock GISSAR jag på att toron går sönder oftare (INTE ofta, utan OFTARE) än vad en rocket gör, baserat på flera kontakter och egna observationer, rocketen är ju en idiotsäker rulle. Jag hade dock valt Revon 7 dagar i veckan.

Återigen så har jag testat båda rullarna i olika modeller/storlekar under en längre period, skjuter inte spridda skurar om saker jag inte testat och jag säger inte heller så här är det, för det kan man aldrig säga.
              Det är lugnt! Det var inte menat på det sättet.
              http://www.reverbnation.com/burnout28

Kommentera

Tack för snabba svar! Magkänslan verkar stämma.... får försöka hitta den oranga eller kanske vänta på nästa års färg. Nån som vet vad det blir?
                Tror söders sportfiske har den orange på hyllan , Kamms i karlskrona hade den på sin hemsida sist jag kollade

Kommentera

Ursprungligen postat av ElCamino Visa inlägg
                  Klicka på länken i inlägg #9...
                  Tack! Riktigt bra pris oxå. Lite trim på den så blir det nog succe

Kommentera

Tack! Riktigt bra pris oxå. Lite trim på den så blir det nog succe
                    Om du har tid så sök runt här på forumet angående trim.Inte alltid helt nödvändigt att kosta på lika mycket som rullen kostade...

Kommentera

Orange rocket beställd med pp lina för 1500:-

Tack för alla tips!!!

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Stizo, 2003-10-23, 07:14
                      23 svar
                      3 777 visningar