vertical lures ? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

vertical lures ?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• vertical lures ?

Såg en annons från Salmo i Fiskefeber där det visas beten som går under benämningen "Vertical lures". Finns det någon som vet något om/har provat dessa? Aktion? fiskesätt? utrustning? mm.
    Juha

Ursprungligen postat av juha
    Såg en annons från Salmo i Fiskefeber där det visas beten som går under benämningen "Vertical lures". Finns det någon som vet något om/har provat dessa? Aktion? fiskesätt? utrustning? mm.
    Juha
    Har inte sett vikterna på dessa, men salmokillarna har tydligen använd liknande vid tokvevningsfisket efter sej.

Men deras ursprungliga tillvara skall tydligen vara under gösfisket. Om jag inte missminner mig skall dom tydligen släpas utmed botten när man driftfiskar gösen i sakta tempo. Tror Tomek nämde något om det. Små spöröelser nära vid mete skulle tydligen kunna göra underverk. Ett spö med känslig topp aka specialspön (finns hos fishmania) skall göra underverk. Men jag har inte prövat så något defenitivt svar kan jag inte ge.
    sigpic

Kommentera

Har borta vertikalfiskar man bade gos/gadda/muskie med speciala beten typ denna http://www.muskyshop.com/modules/car...ayFuzzyDuzzit7
      Ligger helt enkelt och driver och pimplar den med ett spo. Sett helt grymma fisken pa tv med den nar de plockar pikes pa 15-20m djup.

Kommentera

Ursprungligen postat av Flodebanan
        Har inte sett vikterna på dessa, men salmokillarna har tydligen använd liknande vid tokvevningsfisket efter sej.

Men deras ursprungliga tillvara skall tydligen vara under gösfisket. Om jag inte missminner mig skall dom tydligen släpas utmed botten när man driftfiskar gösen i sakta tempo. Tror Tomek nämde något om det. Små spöröelser nära vid mete skulle tydligen kunna göra underverk. Ett spö med känslig topp aka specialspön (finns hos fishmania) skall göra underverk. Men jag har inte prövat så något defenitivt svar kan jag inte ge.
        Tack för info: Juha

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
        Startad av Stizo, 2003-10-23, 07:14
        23 svar
        3 846 visningar
        1 gilla
        Senaste inlägg Peter B